جیپ با مفاهیم سافاری عید پاک امسال ایمن بازی کرد


عید پاک نزدیک است، و برای علاقه مندان به جیپ، این بدان معناست که زمان برگزاری سالانه جیپ سافاری عید پاک فرا رسیده است. چهار خودروی مفهومی رنگارنگ – دو رانگلر، یک گلادیاتور، و یک گرند واگنیر – به هزاران نفر از دارندگان جیپ در موآب برای اکشن خارج از جاده خواهند پیوست. و در حالی که اینها احتمالاً شگفت‌انگیزترین کانسپت‌های ایستر جیپ سافاری نیستند که دیده‌ایم، نقاشی‌های پر جنب و جوش مطمئناً آنها را متمایز می‌کند.

با این حال، قبل از پرداختن به جزئیات هر کانسپت، شایان ذکر است که حضور جیپ در سال جاری نسبت به سافاری های اخیر چندان قوی نیست. هفت کانسپت سال گذشته وارد مسیر شدند، از جمله یک ریستومد جالب Cherokee در سال 1978. 2022 همچنین دارای هفت وسیله نقلیه بود، اگرچه برخی از آنها از نمایشگاه SEMA 2021 حمل شده بودند.

سال گذشته، Stellantis از چندین نمایشگاه بزرگ خودرو خارج شد و بعداً اعلام کرد که تمام فعالیت های نمایشگاه را به حالت تعلیق در می آورد. مشخص نیست که آیا این تصمیم بر رویدادهایی مانند ایستر جیپ سافاری نیز تأثیر می گذارد یا خیر. ما برای کسب اطلاعات بیشتر با جیپ تماس گرفته‌ایم و در صورت دسترسی به آن اطلاعات را به اشتراک خواهیم گذاشت.

جیپ گلادیاتور روبیکون بالا مفهومی

جیپ گلادیاتور روبیکون بالا مفهومی

امسال هیچ مدلی از جیپ پیدا نخواهید کرد، اما کانسپت گلادیاتور روبیکون بالا مطمئناً از رشته های قلب دهه 1970 ما استفاده می کند. با پوشش بیرونی دو رنگ متالیک Ginger Snap، دارای گلگیرهای مسطح و سپر جلوی اصلاح شده از American Expedition Vehicles است. این باعث می‌شود تا لاستیک‌های ۴۰ اینچی همه‌جانبه که توسط محورهای دانا ۶۰ چرخانده می‌شوند، فضایی ایجاد کند و یک سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم نیز در آن وجود دارد. موتور 3.6 لیتری V-6 و 8 سرعته اتوماتیک موجود است.

در داخل، فضای داخلی تغییر چرمی دارد و تخت دارای اجزای ذخیره‌سازی قابل قفل است. در مجموع، این یک ساخت نسبتا جزئی است، اما می‌تواند بهترین کانسپت این دسته باشد.

جیپ گلادیاتور روبیکون بالا مفهومی

مفهوم جیپ کم پایین

کانسپت جیپ کم پایین

کم سواری در موآب منطقی نیست، اما در این مثال، پایین به معنای تعلیق کوبیده نیست. در واقع، این رانگلر ارتفاع سواری کارخانه خود را با لاستیک‌های زمین گلی 42 اینچی که در آنجا فشرده شده حفظ می‌کند. جیپ می‌گوید این برای کمک به پایین نگه داشتن مرکز ثقل است، اما ترکیب چرخ/لاستیک برای کارکردن به گلگیرهای کربنی با فاصله بالا نیاز دارد. و آیا ما اشاره کردیم که این بر اساس یک Wrangler Rubicon 392 است؟ این بدان معناست که یک موتور 6.4 لیتری Hemi V-8 در زیر کاپوت قرار دارد که 470 اسب بخار قدرت دارد.

یک کاپوت شفاف سفارشی به شما امکان می دهد Hemi را در زیر آن ببینید، اگرچه ممکن است تماشاگران با رنگ آمیزی Poison Apple Red آن را کور کنند. فضای داخلی دارای صندلی‌های چرمی مشکی سفارشی است و با یک تاپ بیکینی قرمز سفارشی محافظت می‌شود. و برای اطمینان از فراموش نکردن آنچه در زیر کاپوت است، 392 برگردان بر روی گلگیرها و داشبورد برجسته هستند.

کانسپت جیپ کم پایین

مفهوم دیسپچر جیپ Willys

مفهوم دیسپچر جیپ Willys

اینجاست که همه چیز خیلی سبز می شود. کانسپت Willys Dispatcher نشان می‌دهد که جیپ از کجا شروع کرده و به کجا می‌رود، با ترکیب نشانه‌های قدیمی مانند حروف برجسته Willys روی کاپوت و چرخ‌های فولادی با پیشرانه مدرن رانگلر 4xe. چرخ‌های 16 اینچی با لاستیک‌های 36 اینچی پوشیده شده‌اند که صادقانه بگویم، در این خط تولید نسبتاً ساده به نظر می‌رسند. یک سپر جلوی ساده با یک وینچ بزرگ در داخل آن وجود دارد، و در داخل، صندلی‌ها فاقد پشتی سر هستند که تم یکپارچه‌سازی با ما را بیشتر کند. با این حال، صندلی‌های چرمی با چیزی که در یک جیپ کلاسیک پس از جنگ می‌بینید، فاصله زیادی دارند.

همچنین پیشرانه هیبریدی را پیدا نخواهید کرد که 375 اسب بخار قدرت و 470 پوند فوت گشتاور دارد. 50 محور دانا و 4.70 دنده برای قابلیت سرعت کم وجود دارد و به لطف سایه Element 115 Green که در نمای بیرونی اعمال می شود، چیزی در موآب از دست نمی رود.

مفهوم دیسپچر جیپ Willys

کانسپت جیپ Vacationeer

کانسپت جیپ Vacationeer

این کانسپت گرند واگنیر که با نعناع نعناع رنگ آمیزی شده است و یک چادر پاپ تاپ برای ماجراجویی سواری در آن تعبیه شده است، به همان اندازه درخشان است. جیپ همچنین فقط کمی از چوب را به کناره‌ها اضافه می‌کند، قصیده‌ای به Wagoneer کلاسیک و یکی از مواردی که به راحتی در مقابل پوشش پاستلی خودنمایی می‌کند. داخل آن غرق در چهارخانه است، حداقل روی صندلی های جلو، زیرا ردیف های دوم و سوم حذف شده اند. این امر فضایی را برای بالای Skyloft ایجاد می کند که به طور دائم نصب شده و از داخل SUV قابل دسترسی است.

سیستم تعلیق و پیشرانه موجود هستند، اگرچه تایرهای 35 اینچی یک و نیم اینچ از سطح زمین فاصله بیشتری دارند. چاه چرخ‌های بزرگ‌تر و گلگیرهای سفارشی فضا را برای لاستیک‌ها باز می‌کنند و صفحه‌های لغزنده به محافظت از زیرانداز کمک می‌کنند.

کانسپت جیپ Vacationeer
کانسپت جیپ Vacationeer

بیل پفر، مدیر عامل جیپ گفت: “Easter Jeep Safari در موآب، یوتا، مکان مناسبی برای کانسپت های جدید جیپ است، با بیش از 20000 نفر از علاقه مندان به جیپ هر ساله برای جشن گرفتن نمادین ترین برند 4×4 در جهان.” کانسپت‌های امسال جیپ 4×4 از برقی‌سازی 4x تا قدرت بی‌نظیر 392 نشان می‌دهند که چگونه تواناترین رانگلر تا کنون برای طیف وسیعی از افراد جذاب است.

ایستر جیپ سافاری 2024 از 23 تا 31 مارس اجرا می شود.



منبع