Stellantis و UAW برای یک قرارداد جدید در 28 اکتبر به توافقی آزمایشی دست یافتند. اعضای UAW که در دوج، جیپ، رم و کرایسلر کار می کنند هنوز باید این قرارداد را تصویب کنند، اما اخبار قابل توجه در مورد تولید خودرو در این فرآیند منتشر نشده است. به طور خلاصه، ما شاهد جدول زمانی برای SUV های محبوب هستیم که ما را از چرخه عمر فعلی و نسل بعدی می برند و برخی از جزئیات برق رسانی را در این فرآیند آشکار می کنند.
ما با جیپ رانگلر شروع می کنیم. نسل فعلی JL که در کارخانه Stellantis در تولدو، اوهایو ساخته شده است، تا سال 2028 ادامه خواهد داشت. ارتقاء هیبریدی Wrangler 4xe برای سال 2025 فهرست شده است، اما چیزها برای نسل بعدی آفرودهای آفرود جالب می شود. قرارداد UAW نشان می دهد که تولید J70 Wrangler از سال 2028 با دو پیشرانه الکتریکی آغاز می شود. یکی برقی با باتری است و دیگری از یک موتور احتراقی به عنوان افزایش برد استفاده می کند. هیچ اشاره ای به مدل احتراق داخلی خالص یا پلاگین هیبریدی نشده است، که گزارش های قبلی از تمام الکتریکی بودن رانگلر بعدی را تایید می کند.
در طرف مقابل طیف اندازه، جیپ واگنیر و گرند واگنیر نیز با مدل فعلی تا سال 2028 ادامه خواهند داشت. یک بهروزرسانی میان چرخه برای سال 2025 نشان داده میشود و توافقنامه UAW نشان میدهد که نسخه الکتریکی با موتور افزایش برد در آن سال وارد بازار میشود. یک Wagoneer/Grand Wagoneer با باتری الکتریکی برای سال 2027 فهرست شده است. برخلاف رانگلر، هیچ اشارهای به مدل نسل بعدی یا چیزی فراتر از 2028 نشده است. با این حال، بهروزرسانی دوم برای مدلهای احتراقی در سال 2027 ذکر شده است.
در مورد گرند چروکی، مدل دو ردیفه نسل فعلی تا سال 2027 با تولید سه ردیفه تا سال 2028 ادامه خواهد داشت. برای سال 2024 بهروزرسانی میان چرخه در نظر گرفته شده است، و مدل نسل بعدی در سال 2027 با باتری و احتراق عرضه میشود. پیشرانه ها
دوج دورانگو در کنار گرند چروکی در مجتمع اسمبلی دیترویت استلانتیس ساخته شده است، اگرچه جدول زمانی آن کمی کوتاهتر است. نسل فعلی تا سال 2025 ادامه خواهد داشت و مدل نسل بعدی آن برای سال 2026 در نظر گرفته شده است. مانند گرند چروکی، این خودرو نیز با پیشرانه های احتراقی و باتری-الکتریکی عرضه خواهد شد.
شایان ذکر است که در حالی که همه اینها رسمی به نظر می رسد، خودروسازان صحبت نمی کنند. ما با نمایندگان دوج و جیپ تماس گرفتیم و درخواست تأیید و نظر در مورد اطلاعات ذکر شده در توافقنامه UAW کردیم. یکی از سخنگویان دوج مودبانه از اظهار نظر خودداری کرد و ما هنوز خبری از جیپ دریافت نکرده ایم.
اینها تنها نکات مهم Stellantis نیستند که ظاهراً توسط UAW فاش شده است. این پیشنهاد خواستار بازگشایی کارخانه سابق جیپ چروکی در بلویدر، ایلینوی است، جایی که یک کامیون سایز متوسط ناشناس ساخته خواهد شد. این تقریباً به معنای یک کامیون Ram کوچکتر است، زیرا جیپ قبلاً Gladiator را دارد. همانطور که در مورد اخبار SUV، Ram هیچ نظری در مورد این گزارش نداشت.