جیپ Wagoneer S 2024 سریعتر از Trackhawk با موتور Hellcat تا 60 مایل در ساعت است.


جیپ چند سالی است که یک خودروی الکتریکی کوچک در اروپا به نام Avenger فروخته است و اکنون اولین خودروی الکتریکی خود را برای بازار ایالات متحده عرضه می کند. جیپ در یک رویداد پنجشنبه در نیویورک، Wagoneer S، یک شاسی بلند لوکس 71995 دلاری با قدرت 600 اسب بخار را معرفی کرد.

Wagoneer S دومین وسیله نقلیه بر روی پلت فرم STLA-Large Stellantis پس از Dodge Charger جدید است. این دستگاه از یک بسته باتری 100.5 کیلووات ساعتی استفاده می کند که جیپ می گوید برد بیش از 300 مایل را فراهم می کند. جیپ نرخ شارژ را بر حسب کیلووات ارائه نمی‌کند، اما از آنجایی که می‌دانیم شارژر می‌تواند تا 350 کیلووات شارژ شود، باید یکی از سریع‌ترین شاسی‌بلندهای الکتریکی موجود در بازار باشد. جیپ می‌گوید Wagoneer S می‌تواند از ۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ در ۲۳ دقیقه در قوی‌ترین شارژرهای سریع DC افزایش یابد.

جیپ واگنیر اس
جیپ واگنیر اس

Wagoneer S یک SUV با ظاهر بسیار متفاوت نسبت به Wagoneer جعبه‌ای و فول سایز است و با 192.4 اینچ طول نسبت به Wagoneer گازی 214.7 کمی کوچک‌تر است. در واقع، Wagoneer S کمی کوچکتر از گرند چروکی شاسی کوتاه است. این شیک‌ترین جیپ تا کنون است، با گلخانه‌ای فشرده و ستون D باریک که پژواک مدل‌های مختلف رنج روور را دارد. این شکل به کاهش ضریب درگ به 0.29 کمک می کند، که مشکلی برای تسلا مدل Y 0.23 ایجاد نمی کند، اما از هر جیپ قبلی کمتر است. نشان تجاری جیپ جلوپنجره هفت اسلات باقی مانده است، اما نیازهای خنک کننده کاهش یافته Wagoneer S آن را به وضعیت صرفاً تزئینی تنزل می دهد. همچنین اکنون روشن است، بنابراین می توانید بگویید که در شب چیست.

در داخل، جشنواره فناوری است، مانند هر دو مدل گرند چروکی و واگنیر. جیپ با افتخار “45 اینچ فضای صفحه نمایش قابل استفاده” را تبلیغ می کند که بین دسته سنج، صفحه نمایش اصلی اطلاعات سرگرمی، نمایشگر کنترل آب و هوا و نمایشگر سرنشین تقسیم شده است. Launch Edition همچنین دارای سیستم صوتی استاندارد McIntosh با 19 بلندگو است. اما، هیچ چیز در اینجا نباید برای خریداران فعلی شاسی بلند جیپ، به استثنای مالکان رانگلر، رادیکال به نظر برسد.

جیپ واگنیر اس

به عنوان استاندارد، Wagoneer S Launch Edition دارای یک پیشرانه دو موتوره برای تمام چرخ متحرک است، اما برای افزایش کارایی موتور جلو، یک قطع ارتباط وجود دارد. قدرت خروجی 600 اسب بخار و گشتاور 617 پوند فوت است و جیپ می گوید واگنیر S از صفر تا 60 مایل در ساعت در 3.4 ثانیه شگفت انگیز خواهد بود. این باعث می‌شود که حتی از جیپ گرند چروکی تراک‌هاوک ۷۰۷ اسب بخاری سریع‌تر باشد.

جالب اینجاست که جیپ در بیانیه مطبوعاتی خود زمان زیادی را صرف صحبت در مورد اعتبار آفرود Wagoneer S نکرده است و در برگه مشخصات، هیچ اطلاعاتی در مورد رویکرد، شکست، زوایای خروج و موارد مشابه وجود ندارد. این شرکت احتمالاً این داده ها را برای نسخه تولیدی مفهومی Wagoneer S Trailhawk آماده آفرود که در کنار خودروی استاندارد معرفی شده است، ذخیره می کند.

Wagoneer S حالت‌های رانندگی را برای Snow و Sand دریافت می‌کند، اگرچه هیچ سیستم تعلیق بادی قابل تنظیمی در Grand Cherokee و Wagoneer وجود ندارد. شما تمام آخرین استانداردهای سیستم های ایمنی را دریافت می کنید و جیپ یک شارژر سطح 2 خانگی نیز دارد.

ما فرض می‌کنیم که جیپ در ماه‌های آینده خط تولید Wagoneer S را تکمیل خواهد کرد و مانع ورود را از نزدیک به 72000 دلاری که اکنون در اختیار دارد، کاهش می‌دهد. و به طرز عجیبی، Wagoneer S می‌تواند در آینده نیروی گازی دریافت کند، زیرا پلت فرم STLA-Large برای هر دو نوع پیشرانه طراحی شده است. در هر صورت، Wagoneer S Launch Edition پاییز امسال وارد نمایندگی‌های ایالات متحده می‌شود.



منبع