
بروزرسانی: 07 فروردین 1404
حتی پورشه اعتراف می کند که 911 خیلی چاق شده است
با تنها چند مورد استثنا، هر نسل جدید از یک خودرو تمایل دارد بزرگتر از نسل قبلی خود باشد. چندین دهه است که ادامه دارد و تا حدی با مقررات ایمنی سخت گیرانه تر تسریع شده است. استفاده از فناوری بیشتر باعث چاق شدن و چاق شدن وسایل نقلیه نیز می شود. این رشد بی پایان جریمه وزن قابل توجهی را به همراه داشته است، بنابراین حتی زمانی که خودروهای اسپورت کوچک و زیرک بودند، اکنون وزن بیشتری را حمل می کنند.
پورشه از این روند نگران کننده آگاه است اما اذعان دارد که در حال حاضر دستانش تقریباً بسته است. صحبت با مجله استرالیایی راندنمدیر طراحی، Michael Mauer توضیح داد که قوانین مربوط به ایمنی و سایر الزامات به ضخامت اضافی 911 کمک کرده است. افزودن نیرو به خودروی اسپرت زوفنهاوزن، مهندسان را مجبور کرد تا چرخ ها و ترمزهای بزرگ تری را برای کنترل فشار اضافی موتور نصب کنند.

"همچنین این امر بسیار تحت تاثیر قرار می گیرد [government regulations] و [car\'s] کارایی. اگر به 20، 30 سال پیش برگردید، 911 چقدر اسب بخار داشت و امروز چقدر قدرت دارد، اندازه چرخ ها، اندازه ترمزها و همه این چیزها را هدایت می کند."
در حالت ایده آل، پورشه مایل است یک 911 کوچکتر معرفی کند، اما در عصر کنونی موتورهای احتراقی این امکان پذیر نیست. Mauer نشان می دهد که ممکن است از نظر فنی در ادامه خط با بلوغ فناوری EV امکان پذیر شود. هنگامی که چگالی انرژی بهبود می یابد و اجازه می دهد بسته های باتری کوچک تر شوند، 911 به طور بالقوه می تواند کوچک تر شود. با این حال، این شرکت عرضه یک 911 تمام الکتریکی در این دهه را رد کرده است. اینکه آیا این خودرو بدون موتور احتراقی جذاب خواهد بود یا خیر، باید دید.
در دنیایی عالی، مائر دوست دارد 911 "تا حد امکان جمع و جور باشد" و به ریشه های خود به عنوان "خودروی اسپرت کوچک بسیار فشرده" بازگردد. با این حال، محدودیت های بسته بندی در حال حاضر مانع از تحقق دیدگاه پورشه در مورد نسخه کوچک شده مدل نمادین خود شده است. این مشکلی است که تقریباً همه انواع خودروها را تحت تأثیر قرار می دهد، نه فقط خودروهای اسپرت.

به شما یادآوری می کنیم که 911 نسل 992.2 که اخیراً به بازار عرضه شده است، وزن بیشتری نیز داشته است. Carrera GTS اکنون یک هیبریدی است و قطعات الکتریکی اضافی به همراه تجهیزات استاندارد بیشتر 103 پوند اضافه کرده است. وزن آن در حالت دیفرانسیل عقب 3536 پوند و برای AWD معادل 3635 پوند است.
برای درک این موضوع، یک 911 Carrera RS 2.7 مدل 1972 به وزن 2116 پوند رسید. با خرید مزدا MX-5 هنوز هم می توانید یک خودروی اسپورت در سال 2024 تهیه کنید که وزن آن کمی بیشتر باشد، اما میاتا تا یک رقیب مستقیم فاصله دارد. حتی رودستر ژاپنی باید برای رعایت قوانین آلایندگی سخت گیرانه تر برقی شود، بنابراین احتمالاً سنگین تر می شود.
خودروی اسپرت کوچکتر پورشه، 718 باکستر/کیمن، در راه خروج است. خوب، همانی که همه ما با برق گاز می شناسیم و دوستش داریم. این دو موتور وسط در سال 2025 متوقف خواهند شد تا جا برای یک جفت خودروی الکتریکی اسپرت باز شود. به سختی می توان گفت که مدل های برقی کوچکتر از خودروهای بنزینی خروجی هستند یا خیر. با توجه به ارزش آن، نمونه های اولیه مشاهده شده تا کنون جمع و جورتر به نظر نمی رسند. وزن پایین تر بسیار بعید به نظر می رسد. در واقع برعکس آن محتمل تر است.
منبع