هیوندای آیونیک 5 N خودروی پرفورمنس حال حاضر است. این اولین خودروی صرفا الکتریکی است موتور 1 کارکنان واقعاً دوست دارند، بیشتر به خاطر توانایی آن برای عمل کردن مانند یک وسیله نقلیه احتراق داخلی. اما هنوز هم می تواند شتاب خط مستقیم را به طرز باورنکردنی به خوبی انجام دهد.
این کارواو کانال یوتیوب یک Ioniq 5 N و یک Audi RS7 Performance را گرد هم آورد تا ببیند کدام یک در یک سری از مسابقات درگ سریعتر هستند. RS7 یکی از قدرتمندترین موشکهای کروز است که در حال حاضر به فروش میرسد، با 621 اسب بخار قدرت در تریم پرفورمنس، گشتاور را به هر چهار چرخ از طریق سیستم چهارچرخ متحرک Quattro این شرکت میرساند.
هیوندای هم بیحوصله نیست و با فعال شدن عملکرد بوست، حداکثر 641 اسب بخار قدرت تولید میکند. به لطف دو موتور الکتریکی خود، گشتاور را به هر چهار گوشه نیز می رساند. با این حال، جالبترین نکته: وزن هر دو خودرو تقریباً یکسان است، به این معنی که این یک تطابق واقعی است.
در اولین مسابقه از سه مسابقه درگ استارت ایستاده نیم مایلی، آئودی شروعی عالی دارد و تا پایان برتری خود را در برابر هیوندای حفظ می کند. مسابقه دوم شروع به مراتب یکنواخت تری بین دو خودرو دارد که منجر به پیروزی بسیار نزدیک برای Ioniq 5 می شود. مسابقه آخر نیز تقریباً مشابه است، با نصف طول ماشین EV برد را برد.
این کارواو تیم چند مسابقه رول بین این دو ماشین را نیز امتحان می کند. برای اولین مورد، Ioniq 5 در حالت تعویض دنده تقلبی خود قرار می گیرد که از گیربکس هشت سرعته دوکلاچه تقلید می کند. آئودی به راحتی با پیروزی کنار می رود. برای مسابقه بعدی، هیوندای به حالت عادی برق EV تغییر یافت و این بار برنده شد (اما به سختی).
تنها آزمایشی که آئودی توانست پیروزی واقعی را کسب کند، تست ترمز بود. در یک تست ساید بای ساید از سرعت 100 مایل در ساعت، آئودی چندین خودرو کوتاه تر از هیوندای توقف می کند. در حالی که وزن هر دو خودرو یکسان است، ترمزهای بزرگتر و لاستیک های چسبنده RS7 احتمالا نقش مهمی در پیروزی آن ایفا کرده اند.