
بروزرسانی: 29 اسفند 1403
حقایق و اعداد پشت پورشه
نویسنده مقاله، فیلیپه مونوز، متخصص صنعت خودرو JATO Dynamics است.
منبع


خواننده ممکن است حرفه موفق سایر برندهای برتر آلمانی را نیز به یاد بیاورد. آن ها نیز در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته اند، اما، همانطور که در مورد تسلا اتفاق می افتد، رقیب مستقیم پورشه نیستند. به عنوان مثال، متوسط \u200b\u200bقیمت خرده فروشی پورشه های فروخته شده در آلمان تا نیمه اول سال 2022، 129848 یورو بوده است، در حالی که برای مرسدس بنز 68862 یورو است. این 89 درصد بیشتر است. همین شکاف قیمت در ایالات متحده وجود دارد و در چین 81 درصد است.
در موقعیت مناسب

از 50 تا 300 در 20 سال
در مورد عرضه اولیه عمومی پورشه (IPO) مطالب زیادی نوشته شده است. من پیشنهاد دیگری می دهم، اما به شما نمی گویم که بخرید یا نه. تخصص من نیست. آنچه می خواهم به شما بگویم داستان موفقیت خودرویی است که به ندرت در جای دیگری ذکر شده است. و این داستان مبنایی برای یک معیار خوب در صنعت است.
هیچ برند دیگری در بخش لوکس ممتاز وجود ندارد که به این سرعت رشد کند. می توان به تسلا فکر کرد، اما در واقعیت، وضعیت بسیار متفاوتی است که بر محدوده قیمتی متفاوت متمرکز شده است. داده های JATO نشان می دهد که میانگین قیمت یک پورشه در آلمان 114 درصد بیشتر از میانگین قیمت یک تسلا است. در چین، این شکاف به 316 درصد افزایش می یابد، در حالی که در ایالات متحده، خودروی آلمانی 24 درصد گران تر از خودروی الکتریکی ایالات متحده است.
پورشه به طور سنتی با 911 مرتبط بوده است. این برند از سال 1964 این خودروی اسپورت را به فروش رسانده است و در حالی که همچنان یک نماد است، اتفاقات زیادی در داخل شرکت رخ داده است. پورشه علاوه بر سریال معروف مالکیت با فولکس واگن، در 20 سال گذشته به نقاط عطف مهمی دست یافته است. تقریباً در همین زمان است که این برند سرانجام به یک بازیگر بزرگ جهانی تبدیل شد و نه فقط یک خودروساز خاص.