خرابی موتور سوبارو WRX خطرات یک بازسازی ضعیف را آشکار می کند


انتخاب مکانیک مناسب یکی از دلهره آورترین بخش های مالکیت خودرو است. اشتباه کنید، و به لطف تعمیرات نامرغوب می توانید هزاران دلار را از دست بدهید. این احتمالاً اتفاقی است که برای صاحب این موتور WRX رخ داده است.

اریک از من ماشین ها را انجام می دهم کانال یوتیوب اخیراً این بوکسر چهار توربوشارژ FA20DIT را از سوبارو WRX مدل 2016 دریافت کرده است و قصد دارد آن را برای قطعات و ضایعات جدا کند. در حالی که موتور از بیرون خوب به نظر می رسد، تخلیه روغن فراوانی براده های فلزی را نشان می دهد که نشانه خوبی نیست.

همانطور که اریک از میان موتور عبور می کند، تراش های فلزی بیشتری پیدا می شود، از جمله در سرها و ناحیه زنجیره زمان. ضربه زدن روی میل بادامک به این معنی است که فلز وارد سیستم روغن کاری شده و در سرتاسر موتور پخش می شود و در امتداد قطعات متحرک ظریف خراشیده می شود و آسیب جدی ایجاد می کند.

پس از برداشتن سرها، اریک متوجه می شود که این موتور قبلاً از هم جدا بوده است، و به یک کار تنبلی برای باز کردن سر اشاره می کند. او همچنین دریافت که توربوشارژر یک واحد پس از فروش است. با بیرون کشیدن ظرف روغن، براده‌های فلزی بیشتری به‌علاوه یک تکه بزرگ حلقه پیستون نشان داده می‌شود.

اما به طرز عجیبی، به نظر می رسد این تکه حلقه از هیچ یک از سیلندرها نیامده است. همانطور که اریک اشاره می کند، همه پیستون ها هنوز حلقه های خود را سالم نگه داشته اند، به این معنی که این قطعه باید قبلاً در موتور وجود داشته باشد که در طول تعمیر قبلی به هم برگشته است. به احتمال زیاد این قطعه قبل از مونتاژ مجدد موتور تمیز نشده است. بله

با برداشتن پیستون ها از میل لنگ، مقصر اصلی آسیب، یک بلبرینگ میله چرخیده، آشکار می شود. یاتاقان عمدتاً از هم پاشیده است و احتمالاً باعث شده است که موتور صدای کوبیدن وحشتناکی ایجاد کند (اگر هنوز کار می کرد، یعنی).

این ویدیو را به عنوان یک هشدار در نظر بگیرید. قبل از اینکه ماشین خود را به مکانیک ببرید تحقیق کنید. شما نمی خواهید مانند صاحب این موتور تمام شوید.



منبع