خرابی موتور 2.7 لیتری اکوبوست فورد نشان داد که پیستون در سیلندر ذوب شده است


موتورهای فورد EcoBoost V6 در انواع وسایل نقلیه آبی بیضی یافت می شوند، اگرچه F-150 مطمئناً برجسته ترین آنها است. موتور 2.7 لیتری اکوبوست 325 اسب بخار در زیر کاپوت کامیون محبوب فورد تولید می کند، اما ما به موتور موجود در این مشکوک هستیم. من ماشین ها را انجام می دهم ویدیو کمی کمتر از آن است.

این کلیپ 45 دقیقه ای اساساً یک تحقیق قتل خودرویی است که تنها منبع اطلاعات وضعیت قربانی است. این موتور یک بازگشت اصلی بود که به دلایل نامعلومی از یک F-150 مدل 2015-2017 خارج شد. مسافت پیموده شده مشخص نیست، و مشخص نیست که آیا شش گلدان تحت تیونینگ پس از فروش قرار گرفته است یا خیر. در خارج، حداقل، به نظر می رسد که 100 درصد موجودی کارخانه است.

EcoBoost V6 Teardown 2.7 لیتری
EcoBoost V6 Teardown 2.7 لیتری

داستان با موتور روی یک پایه شروع می‌شود، هنوز کاملاً دکمه‌ها را بسته است و هیچ نشانه‌ای از بازی ناپسند نشان نمی‌دهد. بدون ایجاد صداهای جالب با دست برمی گردد و همچنان فشرده سازی را نشان می دهد. اولین سرنخ با کشف کانکتور الکتریکی باز شده روی سیم پیچ یکی از شمع ها به دست می آید. علاوه بر این، به نظر می رسد که سه شمع از آن بانک سیلندر برداشته شده و دوباره در یک نقطه نصب شده است. با این حال، تمام دوشاخه ها به نظر اصلی کارخانه هستند، که نشان می دهد موتور کمتر از 100000 مایل مسافت دارد.

جداسازی قطعات ادامه دارد. دسته سیم کشی پراکنده برداشته می شود و به دنبال آن پلنوم ورودی و توربوشارژرها قرار می گیرند. در این مرحله است که ما شروع به دیدن اتصال قطعات پازل می کنیم، زیرا یک توربو تکه های فلزی کوچک را در یک فیلتر توری نشان می دهد. وقتی صحبت از فیلترها شد، فیلتر روغن برداشته شده و باز می شود و حتی قطعات فلزی بیشتری نمایان می شود. واضح است که چیزی مهم در داخل موتور شکست خورده است.

طرح ضخیم تر می شود. برداشتن درپوش سوپاپ ها نشان می دهد که میل بادامک و سوپاپ دوگانه در وضعیت خوبی قرار دارند، اگرچه تکه های فلزی کوچک بیشتری در نقاط مختلف یافت می شود. علاوه بر این، با برداشتن پوشش زنجیر تایم، قطعات فلزی درخشان‌تری در بخش‌های روغنی پایین محفظه آشکار می‌شود، اما اجزا در شرایط خوبی هستند. در نهایت، سرها برداشته می‌شوند و اولی – مانند هر چیز دیگری که تا این مرحله در پارگی وجود دارد – خوب به نظر می‌رسد.

EcoBoost V6 Teardown 2.7 لیتری

سر دوم بالاخره موضوع را فاش می کند و آن هم کم نیست. از نظر فنی، بخشی از پیستون که از دست رفته است است کوچک است، اما برای از بین بردن موتور کار زیادی لازم نیست. بر اساس این ویدئو، به نظر می رسد سیلندر به اندازه کافی داغ بود تا پیستون ذوب شود. بخشی از آن به معنای واقعی کلمه در دیواره سیلندر ذوب می شود و پس از برداشتن، به راحتی می توان صدمات زیادی به پیستون وارد کرد. به همین ترتیب، سوپاپ ها و محفظه احتراق در سر آن سیلندر نیز به هم خورده است.

مشخص نیست که آیا بلوک موتور قابل نجات است یا خیر. علاوه بر این، اگرچه می دانیم که این موتور چگونه از بین رفته است، اما هنوز دقیقاً نمی دانیم که چه چیزی منجر به این وضعیت شده است. این ویدئو نتیجه‌گیری در این مورد ارائه نمی‌کند، جدای از اینکه می‌گوید دلایلی وجود دارد که می‌تواند منجر به ذوب شدن پیستون شود. این ویدیو همچنین به این نتیجه می‌رسد که پس از انجام یک خرابی کامل، به نظر می‌رسد پیشرانه 2.7 لیتری اکوبوست فورد یک آسیاب بسیار خوب باشد. به هر حال از منظر تولید.

شایان ذکر است که فورد بولتن خدمات فنی (TSB) را برای اکوبوست 2.7 لیتری این دوره منتشر کرد. راهنمای نامناسب ارزش در هدها می تواند منجر به شرایط سخت در حال اجرا و مصرف بیش از حد روغن شود. TSB خواستار تعویض هر دو سر است، اگرچه مشخص نیست که آیا این ربطی به خرابی مشاهده شده در این ویدیو دارد یا خیر.



منبع