خراب شدن موتور جگوار خطرات پر کردن بیش از حد روغن را آشکار می کند


همیشه مهم است که به طور معمول روغن خود را بررسی و تعویض کنید. به هر حال این رگ حیاتی موتور شماست و مسئول روانکاری ترکیب پیچیده قطعات فلزی است که با هم کار می کنند تا این همه اسب بخار را تولید کنند. داشتن روغن بسیار کم می تواند فاجعه بار باشد. اما روغن زیاد به همان اندازه بد است، همانطور که این خراب شدن موتور جگوار بیش از حد پر شده نشان می دهد.

اریک از کانال یوتیوب I Do Cars موفق شد یک موتور 3.0 لیتری V6 سوپرشارژر از یک سدان جگوار XE 2017 را به دست آورد که به دلیل پر شدن شدید روغن شکست خورد. با توجه به حیاط نجاتی که موتور را فروخت، ۹ لیتر روغن از تابه خارج شد که تخلیه شد. حداکثر ظرفیت این موتور فقط 5.7 لیتر است.

خراب شدن موتور جگوار V6 پس از پر شدن بیش از حد با روغن 1
خراب شدن موتور جگوار V6 پس از پر شدن بیش از حد با روغن
خراب شدن موتور جگوار V6 پس از پر شدن بیش از حد با روغن 2

پاره شدن سرها نشان می دهد که مشکلی پیش آمده است. این موتور تنها 66000 مایل استفاده شده است، بنابراین همه چیز نسبتا تمیز به نظر می رسد. اما تکه های فلزی در فیلتر روغن و جای زخم در ژورنال های بادامک به آسیب فاجعه بار در بلوک اشاره دارد.

مطمئناً، هنگامی که سرها جدا می شوند، اریک متوجه می شود که دو پیستون جلوتر دیگر به درستی روی میل لنگ محکم نشده اند. او همچنین متوجه می شود که آنها قبلاً با سر تماس داشته اند – چیزی که قرار نیست در عملکرد عادی اتفاق بیفتد. با برداشتن ظروف روغن، مقدار زیادی از مواد یاتاقان میله ای پاره شده، از جمله چند تکه غول پیکر، آشکار می شود. پس این پیستون های شل را توضیح می دهد.

بیرون آوردن پیستون ها دسته ای از فلز سوخته در پایین شاتون ها و دسته ای از آسیب به دیواره سیلندر را نشان می دهد. هنگامی که موتور بیش از حد پر از روغن می شود، میل لنگ روغن اضافی را در اطراف میل لنگ پاشیده و آن را به کف تبدیل می کند. هنگامی که آن کف به داخل پمپ روغن مکیده می شود، روغن را تا جایی هوادهی می کند که دیگر نمی تواند فلز را روغن کاری کند. نتیجه یک دسته اصطکاک و گرما است که اگر درمان نشود، به سرعت موتور را از بین می برد. و این دقیقاً همان چیزی است که اینجا اتفاق افتاده است.

تخریب این جگوار V6 را به عنوان نشانه ای در نظر بگیرید تا یاد بگیرید چگونه روغن خود را به درستی بررسی کنید. یا می توانید با یک موتور آجری کار کنید.



منبع