یکی از مدیران ارشد پورشه می گوید این سوخت ها ظرفیت های زیادی دارند. درحال حاضر بیش از ۱.۳ میلیارد وسیله نقلیه با پیشرانه درون سوز در سراسر دنیا وجود دارد.
\nبسیاری از این خودروها در سال های پیش رو همچنان تردد خواهند کرد اما سوخت های مصنوعی به مالکان خودروهای فعلی یک سوخت جایگزین تقریبا کربن خنثی را پیشنهاد می کنند.»
\nاولیور بلوم، مدیرعامل فولکس واگن و پورشه با به رغم اینکه سرمایه گذاری زیادی روی خودروهای برقی انجام داده است اما می گوید سوخت مصنوعی می تواند عمر ۹۱۱ درون سوز را تا پایان دهه جاری میلادی افزایش دهد.
\nچند خودروساز دیگر به ویژه آن هایی که تولید محدودی دارند هم به استفاده از سوخت های مصنوعی به منظور حفظ خودروهای درون سوز خود علاقه نشان داده اند.
\nبندتو وینیا، مدیرعامل فراری می گوید خودروهای درون سوز هنوز جای کار زیادی دارند.
\nلین کالدر، مدیرعامل اینیوس نیز اظهار کرده است پیشرانه درون سوز همچنان به حیات خود ادامه خواهد داد.
\nمزدا هم علاقه خود به این نوع سوخت ها را ابراز کرده و یکی از مدیران آن می گوید سوخت های مصنوعی اقدام مهمی در جهت برقی سازی محصولات هستند زیرا به کارگیری آن ها راحت است و می توانند تاثیر جدی بر کاهش کربن داشته باشند.
\nاز دیگر برندهای علاقه مند به سوخت های مصنوعی می توان به آلپین اشاره کرد هرچند برندهایی همچون بنتلی و ولوو درست در نقطه مقابل قرار دارند. اما آینده سوخت مصنوعی چگونه خواهد بود؟
\nدولت بریتانیا هنوز این نوع سوخت را در استراتژی کاهش آلایندگی خود دسته بندی نکرده است.
\nاخیرا گزارش کمیته حمل ونقل دولت بریتانیا منتشر شد که در آن گفته شده بود اگر فقط مجوز استفاده از خودروهای برقی در سال ۲۰۳۵ صادر شود تمامی تخم مرغ ها در یک سبد قرار داده خواهند شد.
\nدر این گزارش به نقاط ضعف خودروهای برقی ازجمله زیرساخت های شارژ و کمبود مواد اولیه اشاره شده است. این کمیته می گوید استراتژی حمل ونقل دولت بریتانیا باید به صورت واقع بینانه بررسی و مشکلات ناوگان خودروهای درون سوز فعلی برای دستیابی به اهداف آب وهوایی آتی مرتفع شود.
\nجدای از مشکلات مربوط به سوزاندن سوخت های مصنوعی که باعث تولید فراورده های مضر می شود، تولید آن ها نیز نیازمند انرژی بالاست.
\nگزارش آژانس انرژی بین المللی در سال ۲۰۱۹ نشان می دهد تولید هیدروژن صنعتی با استفاده از الکتریسیته به ۳۶۰۰ترا وات ساعت الکتریسیته نیاز خواهد داشت که تقریبا ۱۰۰۰ترا وات ساعت بیش از کل تولید انرژی اتحادیه اروپا در سال گذشته است. از این رقم تنها ۳۹.۴درصد الکتریسیته با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر به دست آمده است.
\nیکی از کارشناسان می گوید استفاده از سوخت های مصنوعی در خودروها و وسایل نقلیه تجاری ریسک مصرف الکتریسیته پاک موردنیاز برای سایر بخش های اقتصاد را به همراه دارد.
\n