خودروسازان باید تا سال 2032 انتشار دی اکسید کربن را به نصف کاهش دهند



امروز صبح، دولت بایدن نهایی شدن قوانین جدید انتشار گازهای گلخانه ای را که مدت ها انتظارش را می کشید، اعلام کرد – و آنها سخت هستند، اما نه به اندازه پیشنهاد EPA در ابتدا.

قوانین جدید حدود 50 درصد کاهش انتشار گازهای گلخانه ای (GHG) را برای خودروهای سواری و کامیون ها تا سال 2032 الزامی می کند. همچنین کاهش شدید ذرات ریز که باعث ایجاد دود می شوند وجود دارد. این بسیار شدیدتر از پیشنهاد اولیه EPA در سال گذشته است که نیاز به تغییرات اولیه سریع‌تر توسط خودروسازان در سال 2027 و کاهش تا 67 درصدی انتشار CO2 تا سال 2032 داشت.

علیرغم آرامش جزئی در قانون نهایی، بدون شک آنچه را که نمایندگی ها در دهه های آینده می فروشند تغییر خواهد داد. EPA در پیشنهاد اولیه خود می خواست دو سوم فروش خودروهای جدید تا سال 2032 الکتریکی باشد، که خودروسازان و اتحادیه ها به طور یکسان آن را غیرممکن می دانستند. گروه اصلی صنعت خودروسازی، برنامه‌های اولیه را «نه معقول و نه قابل دستیابی» خواند و دولت بایدن را تشویق کرد تا الزامات را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. پیشنهاد نهایی که امروز فاش شد تا حد زیادی با درخواست‌های آن‌ها که به اهداف اولیه بایدن یعنی فروش 50 درصدی خودروهای برقی و برقی تا سال 2030 نزدیک‌تر است، پاسخ می‌دهد.

به طور رسمی، قوانین جدید غیرقابل اجرا هستند و خودروسازان همچنان می توانند هر پیشرانه ای را که می خواهند بفروشند تا زمانی که به اهداف آلایندگی دست پیدا کنند. دستیابی به اهداف آلایندگی جدید تقریباً به فروش خودروهای هیبریدی و برقی نیاز دارد تا از نسبت فعلی فروش خودروهای جدید EV با 7.6 درصد پیشی بگیرد. سازمان حفاظت از محیط زیست بسته به اینکه خودروسازان چگونه تصمیم به اجرای آن می گیرند، محدوده ای بین 30 تا 56 درصد از خودروهای جدید را به عنوان خودروهای برقی تا سال 2032 با قانون نهایی پیش بینی می کند.

در حالی که قوانین نهایی خودروسازان را راضی کرده است، مخالفان سیاسی بایدن را ناراضی می کند. رئیس جمهور سابق و نامزد فعلی ریاست جمهوری دونالد ترامپ بارها و به شدت از بایدن به دلیل سیاست های زیست محیطی و خودروهای الکتریکی او انتقاد کرده است. شرکت‌های نفتی نیز از طرح‌های EPA ابراز نارضایتی کرده‌اند و آنها را ممنوعیت واقعی خودروهای گازسوز می‌خوانند و ایالت تگزاس در حال حاضر از EPA شکایت می‌کند و قدرت خود را برای تنظیم انتشار گازهای گلخانه‌ای خودرو به چالش می‌کشد.

رئیس‌جمهور همچنین با چالش‌هایی از سوی چپ‌ها مواجه است، زیرا نزدیک به صد قانونگذار آمریکایی بیانیه‌ای را امضا کردند که در آن بایدن را تشویق کردند تا قوانین سخت‌تر را به‌جای نرم‌کردن آن‌ها به خاطر صنعت خودرو، نهایی کند.

این قوانین در گذشته (در دوران دولت اوباما) سخت‌تر شده‌اند تا (در دولت ترامپ) بازگردانده شوند و سپس (دولت بایدن) دوباره اعمال شوند. بنابراین، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2024 احتمالاً تعیین می کند که آیا قانون جدید حتی به اندازه کافی برای اجرا ادامه خواهد داشت یا خیر.



منبع