خودروسازان داده های شما را به پنی فروختند
انتشار: مرداد 09، 1403
بروزرسانی: 25 خرداد 1404

خودروسازان داده های شما را به پنی فروختند



در نامه ای به کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده در اواخر هفته گذشته، سناتورهای آمریکایی ران وید و ادوارد مارکی فاش کردند که هوندا و هیوندای اطلاعات راننده را به Verisk Analytics، یک کارگزار داده، برای سود بسیار اندک فروخته اند.

خودروسازان در چند ماه گذشته در مورد سیاست های جمع آوری داده ها و نحوه دریافت رضایت برای به اشتراک گذاشتن آن اطلاعات با اشخاص ثالث تحت نظارت شدید قرار گرفته اند. بررسی ها نشان می دهد که برخی از خودروسازان اطلاعات راننده را به کارگزاران داده می فروشند که آن ها را بسته بندی کرده و به شرکت های بیمه می فروشند.

بر اساس این نامه، هوندا داده های 97000 خودرو را بین سال های 2020 تا 2024 با Verisk به اشتراک گذاشته است. مالکانی که از طریق برنامه تلفن همراه این شرکت در برنامه بازخورد راننده هوندا شرکت کرده اند، داده های خود را در اختیار شرکت تحلیلی قرار داده اند که به هوندا 25920 دلار یا فقط 26 سنت به ازای هر آن پرداخت کرده است. ماشین.

به گفته سناتورهای آمریکایی، هیوندای بین سال های 2018 تا 2024 اطلاعات بسیار بیشتری را به Verisk از کاربرانی که اتصال اینترنت خودروی خود را فعال کرده بودند، فروخت و به طور خودکار آن رانندگان را در برنامه امتیاز رانندگی خودروساز ثبت نام کرد بدون اینکه به آنها بگوید. اطلاعات 1.7 میلیون وسیله نقلیه را تقریباً 1 میلیون دلار یا 61 سنت به ازای هر خودرو فروخت.

در ماه آوریل، Verisk محصولی را که بر اساس داده های خودروهای متصل به اینترنت به رانندگان امتیاز می داد، تعطیل کرد. جنرال موتورز همچنین داده های مصرف کنندگانی را که در برنامه Smart Driver خود ثبت نام کرده بودند به Verisk فروخت. با این حال، این شرکت تعداد خودروهای درگیر یا مبلغ پرداختی را به سناتورها اعلام نکرد.

در این نامه همچنین خودروسازان به ادعاهای فریبنده در مورد نتایج بالقوه برنامه های مربوطه خود متهم می شوند و به جای افزایش نرخ احتمالی، تخفیف های احتمالی را برجسته می کنند. Wayde و Markey از لینا کان، رئیس FTC خواستند تا بررسی کند که خودروسازان چگونه داده های مصرف کننده را افشا و به اشتراک می گذارند. موتور 1 برای تایید اعداد در نامه با هوندا و هیوندای تماس گرفته است.

به نظر می رسد خودروسازان مشتاق هستند که بتوانند اطلاعات رانندگی شما را جمع آوری کنند و در مورد عادات رانندگی شما بیشتر از همیشه بدانند، اما به چه قیمتی؟ هر چیزی که دارای یک تراشه کامپیوتری، یک اتصال اینترنتی و یک یا دو حسگر باشد می تواند داده هایی را جمع آوری و انتقال دهد که یک شرکت می تواند سپس آن ها را به اشتراک بگذارد و به اشخاص ثالث مختلف بفروشد، از جمله شرکت بیمه شما، که می توانند به راحتی مبلغی را که برای دریافت آن داده ها پرداخت کرده اند، پس بگیرند. چند افزایش نرخ



منبع