خودروهای برقی فراری ساکت نخواهند بود


اولین خودروی برقی فراری اواخر سال 2025 عرضه خواهد شد. این شرکت جزئیات مهم را در مارانلو تحت مراقبت قرار می دهد، اما مدیر عامل بندتو ویگنا ادامه داد. CNBC Squawk Box Europe گفتنی است که این خودروساز همچنان بر استایل و عملکرد خودروهای برقی خود تاکید خواهد کرد و آنها احساس “بی نظیر” برند را از دست نخواهند داد.

ویگنا خاطرنشان کرد که “خودروهای الکتریکی ساکت نیستند” و تکرار کرد که فراری در حال کار بر روی “امضای صوتی” منحصر به فرد برای مدل های خود است. این شرکت یک یادداشت اگزوز EV را در سال 2023 ثبت اختراع کرد. ویگنا همچنین می‌داند که این فناوری به فراری اجازه می‌دهد “کارهای زیادی” با آنها انجام دهد. مشتریان فراری اهمیت چندانی به عملکرد نمی‌دهند، و به خودروساز اجازه می‌دهد تا بر ارائه «احساسات» خودروهای لوکس خود در درجه اول به مشتریان خود تمرکز کند.

فراری SF90 Spider Trim Fiorano

مدیرعامل فراری که در سال 2021 سکان هدایت فراری را به دست گرفت، گفت مطمئن است که این شرکت همچنان می تواند با استفاده از این فناوری “به روشی منحصر به فرد” تجربه رانندگی ویژه ای را ارائه دهد.

تا حدود 18 ماه دیگر خواهیم دید که این به چه معناست، اما با وجود اینکه این شرکت خط تولید خود را الکتریکی می کند، به سرمایه گذاری در موتورهای احتراقی ادامه خواهد داد. دوران باطری فراری شامل یک مرکز تولید جدید خواهد بود. در ماه ژوئن در مارانلو افتتاح می شود و بسته های باتری، موتورهای الکتریکی و اینورترهای برق تولید می کند.

ویگنا گفت که او معتقد نیست که موتورهای احتراقی به طور کامل از بازار خودروهای لوکس محو شوند و موتورهای احتراقی، هیبریدی و BEV با هم به فروش می رسند، اما فراری تا سال 2026 60 درصد از خط تولید خود را برقی خواهد کرد. سوخت الکترونیکی یکی از جایگزین های آن است. می‌تواند موتورهای احتراقی را برای سال‌ها در جاده‌ها نگه دارد و در عین حال انتشار مضر را کاهش دهد، که هدف نهایی بسیاری از دولت‌ها در سراسر جهان است.



منبع