خودروهای برقی BMW آینده شارژ دوطرفه خواهند داشت


Neue Klasse پلتفرم خودروی برقی اختصاصی BMW خواهد بود که سال آینده با یک SUV رونمایی شود. این معماری که امروزه توسط کانسپت Vision Neue Klasse X پیش‌نمایش شده است، ویژگی مفیدی را به ارمغان می‌آورد که دیگر خودروسازان سال‌ها از آن برخوردار بودند. بهتر است دیر از هرگز، موج جدید خودروهای الکتریکی با گرده سفید و آبی معروف از شارژ دوطرفه پشتیبانی می کند.

این بدان معناست که iX3 SUV (2025) و i3 سدان (2026) به عنوان پاوربانک برای آبرسانی به خانه، لوازم خانگی، دوچرخه های الکترونیکی، وسایل کمپینگ و سایر محصولات شما دو برابر خواهند شد. در حالی که خودروسازان لوکس تمایل به شارژ دارند (جناسی در نظر گرفته شده) تقریباً برای همه چیز، شارژ دوطرفه در مدل‌های مبتنی بر Neue Klasse استاندارد خواهد بود. عملکردهایی مانند Vehicle to Home، Vehicle to Grid و Vehicle to Load همگی بدون نیاز به پرداخت بیشتر پشتیبانی می شوند.

در حالی که EV ها و PHEV های فعلی از باتری هایی با سلول های منشوری استفاده می کنند، موج بعدی باتری ها به سلول های گرد تبدیل می شوند. بی ام و تخمین می زند که سرعت و برد شارژ تا 30 درصد افزایش می یابد، در حالی که تراکم انرژی 20 درصد افزایش می یابد. این باتری های نسل ششم، توستر شما را تغذیه می کنند و غیره.

BMW قصد دارد شارژ دوطرفه را در سه مرحله اجرا کند و با Vehicle to Home برای خانواده شما شروع شود. Vehicle to Grid دنبال خواهد شد و به مالک خودرو اجازه می دهد انرژی ذخیره شده را به شبکه بازگرداند، اما فقط در کشورهایی که قانون اجازه می دهد. وسیله نقلیه برای بارگیری تجهیزات الکتریکی خارجی را تامین می کند. جالب اینجاست که برند لوکس آلمانی چیزی در مورد Vehicle to Vehicle نمی گوید تا انرژی لازم را برای Neue Klasse EV دیگری تامین کند.

پس از عرضه iX3 و i3، ب ام و قصد دارد تا سال 2028 حداقل چهار مدل دیگر را با همان زیربنا به بازار عرضه کند. EVs در اوایل دهه 2030، مینی و رولزرویس کاملاً الکتریکی خواهند شد.



منبع