خودروهای رها شده به یک مشکل بزرگ در اوکلند تبدیل می شوند


اوکلند، کالیفرنیا، یک مشکل ماشین رها شده دارد. بیش از شش ماه در سال 2023، مردم نزدیک به 14000 خودروی رها شده را به شهر گزارش کردند و وضعیت در سال 2024 بدتر شده است. فضای شهر برای ذخیره وسایل نقلیه تمام می شود و در برخی موارد به چیدن آنها روی هم متوسل می شود. ساکنان از همه ماشین ها خسته و ناامید شده اند.

وسایل نقلیه خیابان های شهر را پر از زباله می کنند و دسترسی به خانه ها، مشاغل و حتی مدارس را مسدود می کنند و در عین حال فضای پارکینگ ارزشمندی را می جوند. ABC 7 News Bay Area به همراه نوئل گالو، عضو شورای اوکلند، سوار شد و در حدود 30 دقیقه نزدیک به 50 خودروی رها شده را کشف کرد که همه در حالات مختلف خراب بودند. بسیاری از آنها دزدیده شده بودند و برای قطعات برهنه شده بودند، در حالی که برخی دیگر قربانی عملیات کوبیدن و گرفتن شدند.

مطابق با ABC 7طبق گزارش، اداره پلیس اوکلند تنها در صورتی پاسخ خواهد داد که وسیله نقلیه دسترسی به خانه را مسدود کند. اداره حمل و نقل اوکلند تمام وسایل نقلیه رها شده دیگر را مدیریت می کند و برداشتن یک ماشین ممکن است زمان ببرد.

این شهر به قدری خودروهای رها شده دارد که سالانه نزدیک به 1 میلیون دلار هزینه ذخیره سازی می پردازد که یک لات حاوی بیش از 2000 وسیله نقلیه است. با این حال، ممکن است به زودی کمک شود زیرا اعضای شورای شهر به افزایش بودجه برای حل این مشکل رأی دادند و چندین شرکت یدک کش را استخدام کردند و در عین حال از پارکینگ های وزارت حمل و نقل کالیفرنیا استفاده کردند. شهر همچنین در حال استخدام 15 تکنسین دیگر برای کنترل پارکینگ است که امسال وارد خیابان ها خواهند شد.



منبع