بیشتر واردات بنز در این دهه مربوط به نمونههای مدل بالاتر W123 بودند که در ایران نیز به اتاق دانشجویی مشهور شدند. البته نباید از واردات نمونههایی خاص توسط پناهندگان کویتی و عراقی نیز چشمپوشی کرد. مرسدس بنز ۱۹۰ای توانست ۱۲ رکورد سرعت در مسافتهای مجله خبری خودرو آلفا رومئو طولانی را بنام خود ثبت نماید، که در پی آن، به سرعت به یک خودروی کلاسیک تبدیل شد. در اواخر دهه ۱۹۲۰ میلادی، مرسدس-بنز پس از تثبیت خود در بازار خودرو، به عرصه مسابقات اتوموبیل رانی وارد شد، همچنین در ساخت مدلهای مخصوص و گرانقیمت، نیز مشهور شده بود.
- ماشین فلزی بنز G کلاس از فلز ساخته شده است بدنه ای بسیار مقاوم دارد و در برابر ضربه کاملا آسیب ناپذیر است و کودک شما می تواند از آن به عنوان یک اسباب بازی همیشگی استفاده کند بی آن که خم به ابرو بیاورد.
- خودروهای سنگین و نیمه سنگین مرسدس بنز در ایران توسط شرکت ایران خودرو دیزل تولید و عرضه می شوند و مدت کوتاهی هم، مونتاژ مرسدس بنز E کلاس در ایران خودرو انجام میشد.
- این اختراع در واقع کالسکه ای بود که بدون اسب حرکت می کرد و نیروی محرکه ی آن توسط یک موتور درون سوز تولید می شد.
- مهمترین بازار این محصول در آمریکا بود و مدیران بنز نگران بودند، که قوانین سختگیرانهای که برای ایمنی خودروهای روباز در ایالات متحده آمریکا در حال تصویب بود، فروش این خودرو را مشکل کند.
- نخستین مسئله، تحریمهای سیاسی-اقتصادی بود که واردات خودرو را تحت تأثیر قرار داد و توانست، فروش مرسدس بنز را در ایران کاهش دهد.
علاوهبراین، محصولات متوسط این برند یعنی W115 و W123 نیز فروش بسیار خوبی را تجربه کردند. در این بین، ایران به یکی از بازارهای اصلی کلاس SL در جهان بدل شد و تعداد قابل توجهی از سری کوپه و کانورتیبل این سری (SL و SLC) به ایران وارد شدند. پس از موفقیت قابل توجه مرسدس بنز در دهه سی بود که شرکت مریخ، تنوع محصولات ارائه شده به بازار ایران را در دهه چهل شمسی افزایش داد. مدل محبوب ۱۹۰ در کنار سری مشهور به Fintail در دو اتاق بزرگ و کوچک در کنار مدلهای اسپرت سری SL (در ابتدا 190SL و سپس پاگودا) وارد ایران شدند که هر یک توانستند بازار هدفشان را تسخیر کنند.
خودروی مرسدس بنز GLS 63 AMG اتوماتیک سال 2016
شرکت بنز برای طراحی چراغهای جلو یا عقب این خودرو هیچ یک از اصول خود را زیر پا نگذاشته و حتی بدون نماد سه پر روی جلوپنجره این خودرو، باز هم میتوان متوجه شد که با یکی از محصولات شرکت بنز طرف هستیم. برای چراغهای جلو از سه چراغی سه یکتکه با سه الایدی استفاده شده که بسیار با چراغهای S کلاس شباهت دارد. این پیشرانه قدرتمند اما بسیار کم مصرف است و مصرف ترکیبی آن 7.1 لیتر می باشد. نکته قابل توجه این خودرو حرکت با دیفرانسیل عقب است و بدین ترتیب حداقل صدای موتور به اتاق وارد می شود.
خودروی مرسدس بنز 190E دنده ای سال 1993
شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت 3.4 ثانیهای را میتوان مهمترین مشخصه این ماشین دانست. بنز برای این خودرو برنامه ویژهای در نظر گرفته و آن را در سه نسخه با توان و مشخصات فنی متفاوت عرضه میکند. جدیدترین مدل بنز که از قوای محرکه الکتریکی استفاده میکند، از نظر فنی مشخصات خاص و بیهمتایی دارد.
دربارهٔ دیوار
ظاهر این ماشین از جلوی کشیده تا درهای گالوینگ و پشت سادهاش، همگی یادآور مدل مرسدس بنز ۳۰۰اسال دهه ۱۹۵۰ است، اما اسالاس نشانی از مدلهای آینده بنز را هم با خود دارد و نخستین ماشین از نسل تازه این شرکت است. در سال ۲۰۰۹ مرسدس بنز برای جایگزینی مدل مرسدس بنز اسالآر مک لارن از مدل افسانهای گالوینگ الهام گرفت و با همکاری مرسدس آامگ مدل جدیدی به نام مرسدس بنز اسالاس ایامجی ساخت که شتاب آن ۳٫۸ ثانیه و بیشینه سرعتش ۳۱۷ کیلومتر در ساعت است. مرسدس بنز در اوایل دهه ۱۹۹۰ تصمیم گرفت به رسم نخستین سالهای فعالیت خود ماشینهایی ارزانتر و کوچکتر بسازد. این شرکت از دهه ۱۹۸۰ با کانسپت نافا (تولید ۱۹۸۲) و در دهه ۱۹۹۰ با کانسپت استادی ای، ساخت یک ماشین کوچک را بررسی کرده بود و بالاخره در سال ۱۹۹۷ مرسدس بنز رده ای را به بازار عرضه کرد. مرسدس بنز با دو مدل جدید اما کاملاً متفاوت، به نمایشگاه خودروی برلین در سال ۱۹۳۴ وارد شد.