خودروی اسپرت مزدا با موتور روتاری در دست بررسی: رسمی


تویوتا، سوبارو و مزدا کنفرانس مشترکی را در اوایل این هفته برگزار کردند و قول دادند که موتور احتراق داخلی را با تمیزتر کردن آن نجات دهند. تویوتا در حالی که سوبارو نسل بعدی بوکسر هیبریدی را پیش‌نمایش می‌کرد، از چندین خودروی چهارگانه جدید رونمایی کرد. مزدا با به نمایش گذاشتن نمونه اولیه یک موتور دو روتور، چیز جالب‌تری را به ارمغان آورد.

اگرچه شرکت Zoom-Zoom جزئیاتی در مورد سخت افزار جدید وارد نکرد، اما اعلام کرد که می تواند روزی در یک خودروی پرفورمنس نصب شود. همانطور که در مفهوم Iconic SP دیده می شود، موتور چرخشی به جای اتصال مکانیکی به چرخ ها، به عنوان یک ژنراتور عمل می کند و باتری را شارژ می کند. مزدا قبلاً یک موتور تک روتور را در MX-30 ارائه می دهد که در آن به صورت عرضی نصب شده است. در احیای بالقوه RX، راه اندازی دو روتور به صورت طولی نصب می شود.



<p>موتور دوچرخ مزدا</p>
<p>” width=”16″ height=”9″ loading=”lazy”/> </source></source></picture>  </section>
<p>“این واحد مفهومی مجهز به دو موتور دوار نصب شده به صورت طولی برای تولید برق است که منبع تغذیه بزرگ‌تری را ممکن می‌سازد و نسبت‌های مرکز ثقل پایین را درک می‌کند. هدف این واحد نیز بهبود لرزش و انتشار گازهای گلخانه‌ای با افزایش جابجایی است. <strong>همچنین برای استفاده در خودروهای اسپرت در نظر گرفته شده است</strong>“</p>
<p>شما آن را دارید – یک RX جدید رسما روی میز است.  خبر بزرگ درست زمانی منتشر می شود که فهمیدیم راه اندازی مجدد RX-7 در اواسط دهه 2000 در نظر گرفته شده است.  مزدا به دلیل بحران مالی دوشاخه را کشید.  این یک خودروی اسپرت با موتور جلو و دیفرانسیل عقب بود که در بالای MX-5 میاتا (NC) قرار داشت.  با این حال، به نظر می رسد که RX می تواند یک روز بازگردد.  پس از سال‌ها شایعات، گمانه‌زنی‌ها و یک کانسپت فوق‌العاده، اکنون به صورت سیاه و سفید نوشته شده است که این موتور دو روتور جدید می‌تواند وارد یک خودروی سرگرم‌کننده شود.</p>
<p>مبادا فراموش کنیم این خودروساز ژاپنی دارای یک تیم اختصاصی موتور دوار است.  این شرکت به طور رسمی در ماه فوریه تاسیس شد و متشکل از 36 مهندس است که با هم روی “خودروهای جذابی که مشتریان را هیجان زده می کنند” کار می کنند.  آخرین باری که مزدا یک خودروی اسپرت چرخشی را در کارنامه خود داشت در سال 2012 بود، زمانی که مدل JDM-spec RX-8 Spirit R به عنوان آواز قو این مدل عمل کرد.</p>
<section contenteditable=


<p>موتور دوچرخ مزدا</p>
<p>” width=”16″ height=”9″ loading=”lazy”/> </source></source></picture>  </section>
<section contenteditable= 

<p>موتور دوچرخ مزدا</p>
<p>” width=”16″ height=”9″ loading=”lazy”/> </source></source></picture>  </section>
</section>
<p>در اکتبر 2023، ماساشی ناکایاما، طراح ارشد شرکت، گفت که Iconic SP عمداً بزرگتر از آنچه لازم بود ساخته شده است.  چرا؟  برای ایجاد سروصدای بزرگتر در نمایشگاه تحرک ژاپن، جایی که این مفهوم برای اولین بار به نمایش درآمد.  وی در ادامه خاطرنشان کرد که مزدا می تواند خودرو را به اندازه یک میاتا کوچک کند، علیرغم اینکه باید موتور دو روتور، موتور الکتریکی و بسته باتری را در خود جای دهد.</p>
<p>Iconic SP 164.6 اینچ طول و 82.8 اینچ عرض داشت، بنابراین آن را به طور قابل توجهی بزرگتر از Miata ND می کند اما همچنان تنها با دو صندلی.  وزن آن به 3197 پوند رسید (توزیع شده 50:50)، بنابراین بسیار بیشتر از وزن پر وزن MX-5.  این خودرو با 365 اسب بخار قدرت، تقریباً دو برابر خودروی اسپرت کوچکی بود که امسال 35 ساله می شود.</p>
<p>با ارائه سومین به‌روزرسانی مهم میاتا در سال جاری، مزدا بعید به نظر می‌رسد که مدل نسل پنجم را به این زودی‌ها عرضه کند.  مشخص نیست که آیا یک Iconic SP تولیدی MX-5 بعدی خواهد بود یا برنامه فروش یک ماشین اسپرت بزرگتر و گرانتر است.  البته به شرطی که Iconic SP واقعاً اتفاق بیفتد. <em>انگشتان به هم خورده!</em></p>
</p></div>
<p><br />
<br /><a href=منبع