خودروی الکتریکی جدید آئودی، فوق‌العاده و منحصربه‌فرد خواهد بود


آئودی قصد دارد در سال 2027 یک خودروی الکتریکی جدید و پایه را روانه بازار کند. این خودرو در خط تولید زیر Q4 E-Tron قرار خواهد گرفت، اما مدیر عامل شرکت، Gernot Döllner تمایلی به ارائه جزئیات بیشتر در مورد مدل آینده نداشت.

او گفت اتوموبیل این خودروی الکتریکی جدید یک «مفهوم خودروی مستقل و منحصر به فرد» خواهد بود. ممکن است بر روی معماری MEB سوار شود، اما دولنر اذعان داشت که شرکت تصمیم نگرفته بود که کدام پلتفرم زیربنای خودرو باشد. ما احتمالاً در مورد اندازه باتری و شیمی، برد و توان خروجی EV در اولین نمایش آن خواهیم آموخت.

آئودی Q4 E-Tron خارجی 2022

آئودی توسعه این خودرو را برای رسیدن به تاریخ عرضه آن در سال 2027 تسریع خواهد کرد. این شرکت و سایر خودروسازان به طور فزاینده ای نسبت به خودروهای برقی ارزان قیمت چینی محتاط هستند و بر این اساس واکنش نشان می دهند. در ژوئن سال گذشته، اولیور بلوم، مدیرعامل گروه فولکس‌واگن، اذعان کرد که آئودی به دلیل مشکلات نرم‌افزاری از رقبای خود عقب مانده است و گفت که توسعه خودروهای الکتریکی این برند لوکس را سرعت می‌بخشد.

این شرکت خودروی برقی پایه خود را در اینگولشتات آلمان تولید خواهد کرد که می تواند نام A2/Q2 را داشته باشد. آئودی اعداد زوج را برای خودروهای برقی خود و اعداد فرد را برای خودروهای احتراقی خود در نظر گرفته است. در حالی که آئودی می‌تواند یک سدان کوچک تولید کند، محصول محتمل‌تر یک کراس اوور جمع‌وجور با نام‌گذاری Q است زیرا مصرف‌کنندگان همچنان به سراغ مدل‌های سواری بالا می‌روند.

آئودی Q6 E-Tron اوایل این هفته معرفی شد و به مدل های E-Tron GT، Q4 E-Tron و Q8 E-Tron این مجموعه پیوست. یک خودروی برقی سطح پایه می‌تواند به شکل‌دهی خط تولید کمک کند، اما سه سال تا عرضه آن باقی مانده است و رقابت همچنان افزایش خواهد یافت. ممکن است آئودی حتی آن را در ایالات متحده عرضه نکند، و هنوز هم می تواند گران باشد. Q4 E-Tron 2024 از 56395 دلار شروع می شود (قیمت شامل هزینه 1195 دلاری مقصد می شود).



منبع