خودروی جدید نیسان سیلویا اسپرت به طور رسمی در حال کار است


بیش از یک دهه از زمانی که نیسان IDx با طعم رترو را معرفی کرد، می گذرد که به سومین خودروی اسپورت برای پیوستن به 370Z و GT-R اشاره می کند. اولی از آن زمان با Z جایگزین شده است در حالی که دومی مرده است، اما احتمالاً یک روز به عنوان یک EV باز خواهد گشت. در مورد پروژه IDx، این پروژه کشته شد زیرا تولید آن بسیار پرهزینه بود و ظاهراً تقاضای کافی وجود نداشت. نیسان همچنین نگران بود که فروش 370Z را آدمخوار کند.

با این حال، نیسان اخیراً در مورد عرضه یک مدل عملکرد سوم صحبت کرده است. چندین بار در مورد احیای پلاک محبوب سیلویا ثبت شده است. در مصاحبه جدید با استرالیا رانندگی کنید مجله، یک مقام بلندپایه تایید کرد که این خودروی اسپرت رسما در دست ساخت است. ایوان اسپینوزا، معاون استراتژی جهانی محصول نیسان، خبر خوب را به اشتراک گذاشت: «ما در حال انجام برخی تمرین‌های اولیه در بالادستی در مورد اینکه معماری می‌تواند چگونه باشد، بوده‌ایم.

«تمرین بالادستی» یک فرآیند تجاری است که اساساً به برنامه ریزی اولیه و مراحل اولیه توسعه اشاره دارد. اسپینوزا قصد دارد نیسان این خودروی اسپورت را قبل از پایان دهه با پیشرانه برقی آماده کند. این ممکن است خبر بدی برای متخصصان پاک باشد، اما راه اندازی فقط گاز در سطح جهانی کار نمی کند، به خصوص در اروپا که مقررات سختگیرانه انتشار گازهای گلخانه ای وجود دارد که هر روز سخت تر می شوند.

نیسان می‌خواهد سیلویا که دوباره متولد شده است با قوانین در بسیاری از کشورها مطابقت داشته باشد تا بتواند تولید خود را برای دستیابی به صرفه‌جویی در مقیاس افزایش دهد. با وجود اینکه خودروهای اسپرت یک بازار خاص هستند و توسعه آن از صفر یک تلاش پرهزینه است، نیسان با خودروساز دیگری برای تحقق آن همکاری نخواهد کرد. سیلویا جدید به جای پیمودن مسیر Z4/Supra، GR86/BRZ یا Miata/124 Spider، یک تلاش تماماً نیسان خواهد بود.

اسپینوزا مطمئن است که این شرکت می‌تواند به تنهایی در فرآیند مهندسی سوار شود، اما اذعان می‌کند که این پروژه به “سطح جدی سرمایه‌گذاری” نیاز دارد، که انجام آن تعهدی “سخت” است. یک سیلویا جدید از ابتدا ساخته خواهد شد و آرزوی او این است که نیسان از همکاری با برند دیگری صرف نظر کند.

“من تلاش می کنم، همانطور که گفتم و مدام در مغزم می گویم، سه ماشین اسپرت در خط تولیدم، یک GT-R، یک Z، و چیز دیگری. و این چیز دیگری در مغز من سیلویا نامیده می شود. اکنون. آیا این کار را انجام خواهیم داد برای اینکه این کار را انجام دهم، سعی می کنم این کار آسانی نیست، زیرا بازار خودروهای اسپرت در حال کاهش است.

واقعیت این است که خودروهای اسپورت چندان خوب نمی فروشند. نیسان زمان شیرین خود را صرف جایگزینی 370Z با Z کرد، و این حتی یک وسیله نقلیه کاملاً جدید نیست. قابل درک است که چرا این شرکت تمایلی به ریختن پول زیادی در محصولی که در نهایت یک محصول خاص خواهد بود، ندارد در حالی که قبلاً یک (Z) دارد و روی دیگری (GT-R) کار می کند. گودزیلای قدرتمند که یک وقفه چند ساله دارد نشان می دهد که چرا نیسان برای جایگزینی R35 به این زودی عجله ندارد.

با توجه به نیاز به برقی کردن خط تولید نیسان، عرضه سومین خودروی اسپورت سطح دیگری از پیچیدگی را در زمان های چالش برانگیز برای نیسان می افزاید. ما فقط می توانیم امیدوار باشیم که با توجه به پیروان فرقه سیلویا و کمیاب بودن خودروهای اسپرت مقرون به صرفه، این کاهش را ایجاد کند. پرلود دوباره متولد شده هوندا به ما امیدواری می دهد که این بخش از بازار بتواند در دنیای تشنه SUV زنده بماند.



منبع