خودروی جدید ونتیج GT3 استون مارتین Is All Wing


به یاد دارید زمانی که Vantage جدید در 24 ساعت دیتونا نمایش داده شد؟ اگر این کار را نکنید، ما هم تقریباً آن را از دست دادیم. بدون هیچ اخطاری، استون مارتین ونتیج GT3 جدید را قبل از اینکه به طور غیررسمی و بدون اطلاع به کسی معرفی شود، به بازار فرستاد. اکنون آن اولین بازی رسمی است. استون نه تنها یک قایق در مورد نسخه جدید Vantage به ما گفته است، بلکه بینشی از ماشین مسابقه نیز ارائه کرده است.

Vantage GT3 به ​​طور خلاصه یک Vantage معمولی است که به شدت برای رقابت در مسابقات استقامتی اصلاح شده است. این رول کیج در شاسی آلومینیومی متصل شده خود، پانل های بدنه فیبر کربنی و تعدادی تغییرات دیگر نصب شده است تا برای استفاده در مسیر مناسب باشد.

همه ماشین‌های کلاس GT3 زندگی خود را به عنوان ماشین‌های تولیدی واقعی شروع می‌کنند و Vantage جدید هم تفاوتی ندارد. خودروهای این کلاس همگی منحصر به فرد هستند اما با وجود تنوع، عملکرد بسیار مشابهی دارند. طبق مقررات، استون موتور اصلی مشابه خودروی تولیدی دارد، اما برای تولید بین 500 تا 600 اسب بخار، تنظیم شده است. همه خودروهای کلاس GT3 نیز باید بین 1200 تا 1300 کیلوگرم وزن داشته باشند.

ونتیج GT3 قدیمی یک خودروی مسابقه ای محبوب برای مشتریان بود و استون فکر می کند مدل جدید نیز تفاوتی نخواهد داشت. تا پایان فصل 2024، این خودروساز انتظار دارد 30 اتومبیل در پیست های سراسر جهان مسابقه دهند. این تا حدی به این دلیل است که استون در حال حاضر تیم‌های مشتریان زیادی دارد که از خودروی خود استفاده می‌کنند، اما همچنین به این دلیل است که برای سری‌های مختلف واجد شرایط است.

علیرغم موفقیت این فرمول، این شرکت خودروی قبلی را دارای برخی ویژگی های هندلینگ “چالش برانگیز” توصیف کرد که گفت در مدل جدید اصلاح شده است. بازخورد رانندگان پس از یک برنامه توسعه گسترده مثبت بوده است، به طوری که خودرو به عنوان “بدون عیب” و بسیار بخشنده توصیف شده است.

اگر می خواهید یک Vantage GT3 را در عمل ببینید، فرصت های زیادی خواهید داشت. علاوه بر مسابقه در مسابقات اتومبیلرانی ورزشی IMSA WeatherTech در ایالت، در مسابقات قهرمانی استقامت جهانی FIA (WEC)، سری Le Mans اروپا (ELMS) و سری Nürburgring Langstrecken (NLS) نیز شرکت خواهد کرد.

در عین حال، می‌توانید با ما همراه باشید تا آن بال عقب عظیم را تحسین کنیم.



منبع