در آمریکا برف می بارد. این نشان می دهد که کامیون چهار چرخ محرک شما به لاستیک های خوبی نیاز دارد

طوفان بمب برای شمال غربی اقیانوس آرام. شرایط کولاک در کوهستان. هشدار برف در سراسر نیوانگلند دوستان، زمستان در بسیاری از نقاط آمریکا زود و سخت نزدیک است. این یک یادآوری است که استفاده از چهار چرخ متحرک – چه در یک ماشین، SUV یا وانت بزرگ – فقط در صورتی کمک می‌کند که لاستیک‌های شما روی برف چسبیده باشند.

صاحب رم 1500 نسل چهارم این را به سختی دریافته است. یک ویدیوی جدید از بازی Matt's Off-Road Recovery ما را در طی یک رویداد برفی اخیر که در آن کامیون Quad Cab از شیب باریکی در دم سر خورد به کوه‌ها می‌برد. خوشبختانه به نظر می رسد که هیچ آسیبی به کامیون وارد نشده است. اما حتی با وجود تنها چند اینچ برف روی زمین، او همچنان ناامیدانه گیر کرده بود.

در واقع، تیم ریکاوری برای رسیدن به صحنه تلاش کرد. “بزرگترین آفرود ویران جهان” روی لاستیک های تهاجمی و سوراخ دار سوار می شود که خاک، شن و گل را مانند یک رئیس گاز می گیرد. در برف، الگوی آج همراه با فشار نسبتاً خفیف زمین باعث شد تا سکوی مخصوص طراحی شده کمی لغزش یابد. یک بخش از مسیر به قدری شیب دار بود که برای هدایت کامیون نیاز به نقطه یابی بود تا مبادا از مسیر باریک خارج شود.

بالا بردن وانت بار بسیار چالش برانگیز بود. کامیون گیر افتاده از مسیر دور نبود، اما لاشه هواپیما دائماً روی برف می‌لغزید. بدتر شدن اوضاع فقدان دیفرانسیل قفل شونده رام بود، که مدام در هنگام بالا آمدن جک برای کشش تلاش می کرد. کل وضعیت با بدتر شدن شرایط آب و هوایی که منجر به بارش برف بیشتر در طول دوره بهبود شد، پیچیده تر شد. در نتیجه، بازگشت به جاده اصلی به خودی خود یک ماجراجویی بود.

وقتی وارد بیابان یخ زده می شوید، همه اینها را در ذهن داشته باشید. لاستیک های تمام زمینی لزوماً در برف خوب نیستند، به خصوص اگر برف مرطوب روی آج جمع شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، شما اساساً در حال رانندگی از روی لکه ها هستید. حتی در جاده های اصلی تخت، سیستم چهار چرخ محرک می تواند به شتاب گیری کمک کند. اما این تنها 33 درصد از رانندگی است. چرخش و توقف مهمتر است و در آن شرایط داشتن قدرت کامل هیچ مزیتی ندارد.

همه در آنجا امن بمانید

منبع:

Matt Off-Road/YouTube

منبع