در ایالات متحده آمریکا و اروپا، محبوبیت SUV رکوردهایی را برای اندازه متوسط ​​خودرو ثبت کرده است.


اعلامیه اخیر دولت پاریس برای پیچیده تر کردن زندگی برای وسایل نقلیه سنگین، نشانه ای از زمانه است. شاسی بلندها یک دهه است که پیشتاز بازارهای جهانی هستند. خواه این یک اقدام معقول باشد یا سیاسی، حقیقت این است که به غیر از وزن صرف، جنبه های دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفت. اندازه فیزیکی یک عامل است، به خصوص زمانی که صحبت از پیمایش در جاده های باریک یا پیدا کردن یک فضای پارک در مرکز شهر باشد.

وسایل نقلیه بزرگتر می شوند. منطق می گوید که یک وسیله نقلیه بزرگتر نیز سنگین تر خواهد بود، اگرچه حکم پاریس فقط وزن را مورد توجه قرار می دهد. این امر ما را بر آن داشت تا به طور کلی نگاهی دقیق‌تر به اندازه‌ها بیندازیم، به‌ویژه که خودروهای بزرگ‌تر لزوماً به تغییرات زیرساختی برای فضای بیشتر برای استفاده از آنها تبدیل نشده‌اند.

Motor1 Numbers اندازه خودرو

ایالات متحده دور و دراز:

آمریکایی ها چیزهای بزرگ را دوست دارند: غذا، خیابان و البته ماشین. ایالات متحده بهشت ​​کامیون های بزرگ و SUV های بزرگ است و از آنجایی که بزرگراه ها و پارکینگ ها عموما بزرگ هستند، رانندگی با ماشین های کوچک عجیب است. از دهه 1950 اینگونه بوده است.

طبق داده های JATO برای سال 2003، طول متوسط ​​وسایل نقلیه مسافربری در ایالات متحده 196.5 اینچ بود. برای مرجع، این طول یک سدان اجرایی مانند مرسدس بنز کلاس E است. میانگین عرض آن سال 73.4 اینچ بود.

Motor1 Numbers اندازه خودرو

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، وسایل نقلیه مسافربری از آن زمان تا کنون رشد کرده اند، اما ممکن است متوجه این میزان نباشید. در سال 2013 میانگین طول به 203.1 اینچ و عرض به 75.9 اینچ افزایش یافت. این دوره ای بود که پیکاپ ها و شاسی بلندها واقعاً جای پای خود را در بازار خودرو به دست آوردند. اما 10 سال بعد، همه چیز همچنان در حال رشد است که منجر به رکوردهای میانگین برای سال 2023 می شود.

در سال گذشته، میانگین طول وسایل نقلیه مسافربری سبک در ایالات متحده به 206.4 اینچ و عرض متوسط ​​به 77.1 اینچ رسید. این تنها چند اینچ با مرسدس بنز S کلاس جدید فاصله دارد و شایان ذکر است که افزایش اندازه به خانواده های بزرگتر مربوط نمی شود. در واقع، تغییر سالانه جمعیت در ایالات متحده از 0.96 درصد در سال 2003 به 0.50 درصد در سال گذشته کاهش یافته است. افزایش اندازه خودرو بیشتر به راحتی، راحتی و استانداردهای ایمنی مربوط می شود.

Motor1 Numbers اندازه خودرو

آیا اروپا همچنان خودروهای کوچک می خرد؟

برخلاف خریداران آمریکایی که خودروهای بزرگ را ترجیح می دهند، اروپا به طور سنتی وسایل نقلیه کوچک خریداری می کند. این واقعیت که شهرهای آن مدت‌ها قبل از ورود خودرو طراحی شده‌اند، توضیح می‌دهد که چرا پارکینگ یک کار چالش برانگیز است. علاوه بر این، اروپا نسبت به ایالات متحده از خودکفایی انرژی کمتری برخوردار بوده و رانندگان را مجبور به تعدیل مصرف سوخت کرده است.

با این حال، محبوبیت SUV های بزرگتر را نمی توان انکار کرد، حتی با خریداران در اروپا. در سال 2003، چند سال قبل از ورود جریان اصلی SUV ها به قاره کهن، طول متوسط ​​یک وسیله نقلیه مسافربری 169.8 اینچ بود، در حالی که میانگین عرض آن 68.3 اینچ بود. این با یک فولکس واگن گلف جدید قابل مقایسه است. در سال 2013 این مقادیر تا 174 اینچ طول و 70.7 اینچ عرض داشتند. و سال گذشته، چیزها در اروپا بزرگتر از همیشه بودند: به طور دقیق، 178.5 و 72.5 اینچ به طور متوسط.

Motor1 Numbers اندازه خودرو

روند خودروهای بزرگتر پاسخی برای ارائه راحتی و راحتی بیشتر است، عواملی که خریداران به طور طبیعی در یک وسیله نقلیه می خواهند. چالش پیدا کردن فضا در خیابان ها و پارکینگ ها است. آیا مالیات این روند رشد را متوقف خواهد کرد؟ باید منتظر بمانیم و ببینیم.

نویسنده مقاله، فیلیپه مونوز، متخصص صنعت خودرو در JATO Dynamics است.



منبع