در اینجا آمده است که یک ماشین F1 چقدر سریعتر از دو تا از سریعترین سوپراسپرت های جهان است


تا حد زیادی، اتومبیل های فرمول 1 به عنوان اوج سرعت و دقت ایستاده اند و مرزهای مهندسی و فناوری را تا مرزهای خود پیش می برند. این ماشین‌های خارق‌العاده که برای پیست مسابقه متولد و پرورش یافته‌اند، دنیایی جدا از متوسط ​​وسایل نقلیه قانونی جاده‌ای هستند که روزانه با آن‌ها مواجه می‌شویم. با این حال، گونه‌ای از سوپراسپرت‌های قانونی جاده‌ای وجود دارند که به‌طور قابل‌توجهی به عملکرد شگفت‌انگیز یک خودروی F1 نزدیک می‌شوند. شرکت هایی مانند بوگاتی و پورشه برخی از آن ماشین های سریع خارق العاده را می سازند. اما آیا آنها می توانند با اتومبیل فرمول یک در مسابقه درگ مطابقت داشته باشند؟

یک ویدیوی جدید از کارواو یک مسابقه درگ حماسی بین پورشه 918 اسپایدر، بوگاتی ویرون و خودروی ردبول F1 را به ما ارائه می دهد. بیایید کارها را با ابرخودروی آلمانی شروع کنیم – قطعاً در بخش برق این خودرو بی‌تفاوت نیست. در زیر کاپوت، یک موتور 4.6 لیتری V8 تنفس طبیعی به همراه دو موتور الکتریکی خواهید یافت. نتیجه؟ 887 اسب بخار قدرت (652 کیلووات) و گشتاور عظیم 944 پوند فوت (1280 نیوتن متر). 918 Spyder با توزیع نیرو به هر چهار چرخ از طریق گیربکس هفت سرعته اتوماتیک، یک شگفتی تکنولوژیک است. این به هیچ وجه وزن پر ندارد و ترازو را به 3690 پوند (1674 کیلوگرم) می رساند، اما با نسبت قدرت به وزن آن، نیروی واقعی قابل محاسبه است.

در مرحله بعد، ما بوگاتی ویرون را داریم. این هیولا توسط یک موتور 8.0 لیتری چهار توربو W16 شگفت‌انگیز حرکت می‌کند که قادر به آزاد کردن 1001 اسب بخار (736 کیلووات) و 922 پوند فوت (1250 نیوتن متر) گشتاور است. نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به هر چهار چرخ منتقل می شود و تعویض دنده های برقی سریع را تضمین می کند. در حالی که ویرون با وزن ۴۱۶۲ پوند (۱۸۸۸ کیلوگرم) کمی سنگین‌تر است، قدرت و توان مهندسی آن برای جبران آن کافی است. با این حال، با راه اندازی مشکل دارد، اما بیشتر در مورد آن در ویدیو خواهید دید.

و حالا، نمايشگاه: ماشين F1 ردبول. اما نه فقط هر ماشین F1 – این RB8 برنده قهرمانی سباستین فتل است. این دستگاه از یک موتور 2.4 لیتری V8 با دور بالا بهره می برد که 800 اسب بخار (588 کیلووات) تولید می کند. چیزی که واقعاً آن را متمایز می کند ساختار پر وزن آن است که تنها 1543 پوند (700 کیلوگرم) دارد. این نسبت استثنایی قدرت به وزن و پیکربندی دیفرانسیل عقب، RB8 را در یک کلاس خاص قرار می دهد.



منبع