در اینجا اثباتی وجود دارد که شما باید فیلتر روغن موتور خود را کاملاً از قبل پر کنید


تئوری های بی شماری آنلاین وجود دارد که توضیح می دهد چرا باید یا نباید فیلتر روغن خود را هنگام تعویض روغن موتور خود از قبل پر کنید. اما تئوری فقط شما را تا اینجا به اینجا می رساند. در اینجا یک مدرک واقعی و علمی وجود دارد که شما همیشه باید فیلتر روغن موتور خود را قبل از نصب آن از قبل روان کنید.

لیک اسپید جونیور از کانال یوتیوب The Motor Oil Geek به دلیل پیش‌پر کردن فیلتر روغن موتورش در یک ویدیوی تعویض روغن که در کانال خود منتشر کرده بود، قدردانی کرد. برای اثبات اشتباه افراد متنفر، او با متخصص دینو دان مک کاسکیل همکاری کرد تا آزمایشی را با استفاده از V-8 که روی پایه موتور نشسته بود انجام دهد.

بیشتر پمپ‌های روغن موتور روغن را مستقیماً از فیلتر دریافت می‌کنند، بنابراین برای اثبات اینکه چرا پیش‌پر کردن بسیار مهم است، Speed ​​Jr یک گیج فشار روغن راه‌اندازی کرد تا نشان دهد اگر موتور با فیلتر خشک کار کند چه اتفاقی می‌افتد. آماده سازی موتور (چرخش آن بدون افزودن سوخت یا جرقه) نشان می دهد که موتور برای چند ثانیه بدون فشار روغن کار می کند، زیرا روغنی برای برداشتن از فیلتر وجود ندارد.

اسپید جونیور پس از گردش روغن به فیلتر، دوباره موتور را آماده می کند. در مقابل، فشار فوراً افزایش می‌یابد و احتمال کارکرد موتور بدون عرضه روغن را از بین می‌برد.

هر زمان که تعویض روغن انجام می دهید، موتور شما مقداری روغن باقیمانده را پوشش می دهد، بنابراین اگر فیلتر را از قبل روغن کاری نکرده باشید، اینطور نیست که موتور را کاملاً خشک کنید. اما همانطور که اسپید جونیور اشاره می کند، آن لایه نازک لایه باقیمانده برای روغن کاری مناسب چیزهایی مانند بلبرینگ های میله ای حتی برای چند ثانیه کافی نیست. تصمیم به پر نکردن فیلتر از قبل به معنای فرسودگی بیشتر برای موتور شما در حالت توقف کامل است.

برخی از خودروها فیلترهایی دارند که به پهلو یا وارونه نصب می‌شوند و بدون ایجاد آشفتگی بزرگ، پر کردن آن‌ها را سخت‌تر می‌کند. برخی از خودروهای مدرن دارای قابلیتی هستند که این مشکل را حل می کند، همانطور که اسپید جونیور در ویدیوی دیگری به آن اشاره می کند. شما می توانید از “حالت سیل پاک” برای چرخاندن استارت بدون روشن کردن موتور استفاده کنید و اجازه دهید روغن به فیلتر گردش کند. فعال کردن این حالت معمولاً شامل یک رقص پدال است که می تواند بین سازنده ها متفاوت باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای دستورالعمل‌های نحوه استفاده از کتابچه راهنمای مالک خود مشورت کنید.



منبع