در اینجا رنو 5 جدید قبل از دیدن آن است


همین هفته گذشته بود که رنو 5 E-Tech آماده تولید را به نمایش گذاشت و اکنون طراحی این خودرو به طور کامل فاش شده است. تصاویر ثبت اختراع منتشر شده توسط سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) مدل ساب کامپکت را در شکوه کامل یکپارچهسازی با سیستمعامل خود نشان می دهد. به خودروی مفهومی رونمایی شده در ژانویه 2021 وفادار می ماند و ما به سختی می توانیم منتظر باشیم تا این خودروی الکتریکی جذاب جایگزین Zoe شود. بهتر از این، بخش عملکرد رنو آلپاین از این به عنوان پایه ای برای هات هاچ الکتریکی استفاده خواهد کرد.

رنو 5 E-Tech همه چیز را در این تصاویر جدید نشان می دهد و چراغ نشانگر شارژ روی کاپوت را که در تیزر دیده بودیم نشان می دهد. یکی از جزئیات دقیقی که می توانیم متوجه شویم این است که یک پورت شارژ در گلگیرهای جلوی چپ و راست وجود دارد. این یک غافلگیری خوب است زیرا دو مورد هزینه تولید را افزایش می دهد و ما لزوماً انتظار نداشتیم این ویژگی در یک خودروی برقی مقرون به صرفه باشد. حتی طراحی چرخ ها نیز تا حد زیادی از این مفهوم نشات گرفته است، اگرچه آلیاژها کمی کوچکتر به نظر می رسند.

در مقایسه با کانسپت، احیای R5 با هدف تولید، نوار چراغ عقب در درب عقب را از دست داده است تا راه را برای یک قطعه تریم مشکی باز کند. آینه‌های جانبی بزرگ‌تر و دستگیره‌های سنتی برای درهای جلو به جای آینه‌های شیک‌تری که در ویترین دیدیم و همسطح با پانل درب باقی ماندند، دارد. دستگیره درهای عقب که روی ستون C نصب شده، اکنون بزرگتر شده است. سقف مشکی و لهجه‌های قرمز نشان می‌دهند که ما به دنبال نسخه‌ای رده بالا از EV کوچک هستیم.

شایان ذکر است که نسل سوم رنو 5 فقط الکتریکی خواهد بود اما روی پلت فرم اختصاصی EV سوار نخواهد شد. دریچه جدیدی که آخرین بار در سال 1996 استفاده شده بود، گرد و غبار را از یک نام افسانه ای پاک می کند، با تامین 70 درصد از سخت افزار، پایه های کلیو را تطبیق می دهد تا هزینه های تولید را در مقایسه با Zoe نزدیک به یک سوم کاهش دهد. این پلتفرم AmpR Small (قبلاً CMF-B EV) نامگذاری شده است. برای خودروهای سگمنت B غیرمعمول، تعلیق چند پیوندی در عقب است که باید به هندلینگ تیزتر تبدیل شود.

از آنجایی که ما به Zoe که به زودی از بین خواهد رفت، نام بردیم، این یکی دارای یک بسته باتری متشکل از 12 ماژول کوچک است در حالی که جانشین آن فقط چهار ماژول بزرگتر خواهد داشت. این تغییر 33 پوند (15 کیلوگرم) را کاهش می دهد و با یکپارچگی بهتر بسته باتری، استحکام زیر بدنه را بهبود می بخشد. در نتیجه، سطح سر و صدا، لرزش و سختی (NVH) کاهش می یابد.

یکی دیگر از اقدامات کاهش وزن، اتخاذ یک موتور جدید است که شارژر، مبدل برق و جعبه مدیریت برق کمکی را در کنار آهنرباها یکپارچه می کند. این تغییر 44 پوند (20 کیلوگرم) دیگر را حذف می کند. موتور e-motor برای 134 اسب بخار خوب خواهد بود.

در ابتدا، رنو 5 E-Tech صرفاً با یک باتری 52 کیلووات ساعتی برای برد 249 مایل (400 کیلومتر) در هر WLTP به فروش می رسد. یک نوع ارزان‌تر با بسته 40 کیلووات ساعتی و برد کوتاه‌تر بعداً در چرخه عمر اضافه خواهد شد. این باتری ها در مقایسه با Zoe از چگالی انرژی بالاتری بهره مند خواهند شد. EV جدید کوچکتر خواهد بود و تنها 154.3 اینچ (3.92 متر) طول دارد.

در مورد قیمت، شرکتی که لوگوی الماس دارد می‌گوید که شارژ خواهد شد (جناسی در نظر گرفته شده) حدود 25000 یورو با نرخ ارز فعلی، حدود 27000 دلار است.

اولین نمایش جهانی رنو 5 E-Tech برای 26 فوریه در نمایشگاه خودرو ژنو 2024 قفل شده است.



منبع