در اینجا چیزی است که برای متوقف کردن عجیب ترین موتور فولکس واگن لازم است
انتشار: آذر 25، 1403
بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1404

در اینجا چیزی است که برای متوقف کردن عجیب ترین موتور فولکس واگن لازم است


\n \n

برخی از موتورها شهرت بهتری نسبت به سایرین دارند. فولکس واگن 2.5 لیتری خطی پنج یکی از بهترین هاست. موتوری که در ویدیوی اخیر I Do Cars نشان داده شده از یک فولکس واگن جتا مدل 2011 است، اگرچه مسافت پیموده شده مشخص نیست. چی او هست معروف است که این آسیاب برای بازسازی بسیار مخروبه به حساب می آمد.

\n

ندانستن مسافت پیموده شده مطمئناً آزاردهنده است، اما تحقیقات در مورد از بین رفتن این موتور به دلیل تعداد زیادی از قطعات گم شده پیچیده تر می شود. مواردی مانند منیفولد ورودی و شمع ها مدت هاست که از بین رفته اند و این موتور پس از کشیده شدن در بیرون باقی مانده است. این باعث می شود که آب به مکان هایی برسد که نباید باشد و تشخیص مناطق مشکل دار بالقوه را دشوار می کند. در ابتدا به هر حال.

\n

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=bY6WNP1Z1HI[/embed]

\n

سر اگر نادیده گرفته شود خوب به نظر می رسد. پوشش های بادامک و لوب ها کمترین سایش را نشان می دهند، اما لاک سنگین نشان می دهد که تعویض روغن چندان رایج نبوده است. زنجیره تایم نیز با راهنماهای شکسته در معرض خطر قرار گرفته است که ممکن است نشان دهنده خرابی زمان بندی باشد. از آنجایی که موتور 2.5 لیتری یک موتور تداخلی است، هر گونه خرابی زنجیر زمان می تواند باعث برخورد پیستون ها به سوپاپ ها شود. این مطمئناً یک فاجعه خواهد بود، و هنگامی که سر منفجر شود، شواهد بیشتری برای حمایت از این نظریه وجود دارد. دو پیستون شواهدی از آسیب دیدگی سر را نشان می دهند و یکی با وجود قرار گرفتن در بالای سیلندر، بازی زیادی دارد.

\n

اما به محض اینکه ظرف روغن تمام شود، همه چیز تغییر می کند. بلبرینگ های میله ای را می بینیم که می چرخند و از نظر ظاهری، موتور هنگام شروع ضربه متوقف نشده بود. زباله های آلومینیومی روغن را آلوده کردند و در نقطه ای، پیستون آنقدر داغ شد که از یک طرف ذوب شود. باشه

\n

تئوری رایج این است که موتور از روغن گرسنه مانده است. اینکه آیا این بدان معنی است که سطح روغن کاهش یافته یا فقط ویسکوزیته را از دست داده است، مشخص نیست. نظریه دیگر این است که موتور بیش از حد گرم می شود و باعث آسیب شدید به سیلندر می شود که سپس باعث چرخش یاتاقان ها می شود.

\n

در هر صورت، همه چیز به نگهداری پیشگیرانه اولیه برمی گردد. روغن را چک کنید، از پر بودن مایع خنک کننده مطمئن شوید و در صورت شنیدن صداهای خنده دار، آن را خاموش کنید. اگر این موتور در اولین نشانه مشکل خاموش شود ممکن است مشکلی نداشته باشد. در حال حاضر، این یک آشفتگی کاملاً ویران شده با قطعات کمی یا بدون استفاده است.

\n
\n
\n\n
\n \n \n
\n \n
\n \n\n \n\n\n \n \n \n \n\n \n \n \n

منبع