پلاک دارت از دهه 60 وجود داشته است و مدل اصلی آن در سال 1976 متوقف شد. تحت FCA، دوج در سال 2012 این پلاک را به عنوان یک سدان جمع و جور دیفرانسیل جلو احیا کرد که پلتفرم خود را با مدل های فیات مشترک است. خط دارت در سال 2016 به دلیل فروش ضعیفش تبر را به دست آورد.
مدتی است که دوج ساخت دارت را متوقف کرده است. در سال 2016 بود که خودروساز آمریکایی از تولید دارت جلوگیری کرد، اما به نظر میرسد که تعداد کمی از این سدان کامپکت در سه ماه آخر سال همچنان به فروش رسیده است.
15عکس ها
تعداد دوج دارت فروخته شده در سه ماهه سوم 2022 منعکس کننده همان تعداد فروخته شده در سه ماهه سوم 2021 است. اعداد از سال تا به امروز نشان می دهد که دوج تاکنون چهار دستگاه از دوج دارت را تحویل داده است – کمی کمتر از پنج دستگاه فروخته شده از ژانویه تا سپتامبر 2021. .
به طور کلی، برندهای FCA که شامل جیپ، رم، کرایسلر، دوج، فیات و آلفارومئو هستند – که اکنون همه تحت برند Stellantis هستند – از ژانویه تا سپتامبر 2022 1,199,407 دستگاه فروخته اند. این میزان در مدت مشابه 12 درصد کاهش داشته است. سال گذشته
در همین حال، دوج همچنین پنج کاروان را در سه ماهه سوم 2022 جابهجا کرد – از 89 دستگاه فروخته شده در مدت مشابه سال گذشته. این شرکت تاکنون 26 دستگاه Caravan را در سال جاری فروخته است، و این با وجود توقف تولید در سال 2020 است. نکته قابل توجه، هیچ دوج وایپری از جولای تا سپتامبر 2022 فروخته نشد – مدل دیگر متوقف شده ای که از مرگ خودداری می کند.
در گزارش فروش سه ماهه سوم سال 2022 FCA در ایالات متحده، سه دستگاه از دوج دارت به صاحبان قانونی تحویل داده شد. این بدان معناست که این واحدها قبل از ارسال به صاحبان جدیدشان به مدت شش سال در انبار بوده اند. همین گزارش فروش شاهد بود که فیات 124 اسپایدر، 500 و 500L علیرغم اینکه چند سال پیش از بازار ایالات متحده خارج شده بودند صاحبان جدیدی شدند.