دوج می گوید به کارایی یا برد شارژر Daytona اهمیتی نمی دهد



دوج چارجر با مدل جدید دیتونا برقی می شود، اما همچنان یک ماشین عضلانی است. در یک رویداد پیش‌نمایش چارجر دیتونا، تیم کونیسکیس، رئیس دوج، در پاسخ به سوالی درباره برد و کارایی، به رسانه‌های جمع‌آوری‌شده گفت: «به من اهمیت نمی‌دهد. این مربوط به عملکرد است».

وی افزود: صاحبان خودروهای عضلانی به مصرف سوخت اهمیتی نمی دهند. با این اوصاف، ارقام محدوده EPA برای Charger Daytona ثابت هستند. Charger Daytona R/T برد 317 مایلی را از بسته باتری 100.5 کیلووات ساعتی ناخالص (93.4 کیلووات ساعت خالص) خود وعده می دهد، در حالی که بسته قدرتمندتر Scat باید 260 مایل را با شارژ کامل طی کند. مسافت پیموده شده شما به وضوح ممکن است متفاوت باشد – به خصوص اگر از حالت دونات Daytona استفاده کنید – اما این رقم میانگین 3.4 مایل در کیلووات ساعت برای R/T و 2.78 مایل بر کیلووات ساعت برای Scat Pack است. برای خودروهایی که 5838 پوند وزن دارند و به ترتیب 496 و 670 اسب بخار قدرت دارند بد نیست.

شارژر Daytona EV R/T Scat Pack
دامنه 317 مایل 260 مایل
بهره وری 3.4 مایل بر کیلووات ساعت 2.78 مایل بر کیلووات ساعت
حداکثر نرخ شارژ 183 کیلووات 183 کیلووات
اسب بخار 456 اسب بخار / 496 اسب بخار (پاور شات) 630 اسب بخار / 670 اسب بخار (پاور شات)
گشتاور 404 LB-FT 627 LB-FT
زمان 0-60 مایل در ساعت 4.7 ثانیه 3.3 ثانیه
زمان ربع مایل 13.1 ثانیه 11.5 ثانیه

نرخ شارژ نیز چشمگیر است. Charger Daytona از معماری الکتریکی 400 ولتی استفاده می کند که معمولاً به حداکثر نرخ شارژ 150 کیلو وات ترجمه می شود، اما به نظر می رسد که از ترفند تقسیم مجازی بسته باتری به دو واحد مجازی در حال شارژ موازی استفاده می کند و سرعت را افزایش می دهد. حداکثر نرخ 183 کیلووات در ایستگاه های 350 کیلووات قابل دستیابی است.

بنابراین شاید دوج به برد و کارایی اهمیت نمی داد، اما به طور تصادفی یک خودروی کارآمد با برد قابل احترام ساخت. با توجه به قدرت، اندازه و وزن زیاد آن، بسیار چشمگیرتر است.

اما در اینجا باید با کونیسکیس موافق باشیم. ما شک داریم که خریداران خودروهای عضلانی به این موضوع اهمیت دهند.

گزارش اضافی توسط کریستوفر اسمیت.



منبع