دوج نمی تواند در مورد صدای چارجر تصمیم بگیرد اگزوز فراتزونیک دیتونا


Dodge Charger Daytona جدید اینجاست. این 100 درصد برقی است اما به هیچ وجه خودروی آرامی نیست. این خودرو از چیزی که دوج آن را سیستم اگزوز Fratzonic Chambered می‌نامد استفاده می‌کند تا به چارجر صدای ماشین عضلانی بدهد. اما دقیقا به چه معنی است؟ و مهمتر از آن، چه صدایی دارد؟

Charger Daytonas که در جریان رویداد مطبوعاتی دوج به رسانه ها ارائه شد، سکوت کردند، و در حالی که ویدیوی رسمی معرفی شامل برخی از کلیپ های صوتی است، آنها نماینده محصول نهایی نیستند. به این دلیل که دوج هنوز در تلاش است تا دقیقاً تصمیم بگیرد شارژر الکتریکی جدیدش چه صدایی داشته باشد.

تیم کونیسکیس، مدیر عامل شرکت به خبرنگاران اعتراف کرد: «ما 100 بار آن را تغییر دادیم. او گفت که بحث همچنان در دوج ادامه دارد زیرا آنها انواع صداهای مختلف را ارزیابی می کنند. اما او تاکید کرد که صدای آن بلند خواهد بود – به اندازه یک Charger Hellcat که در حال خروج است. و به سادگی از بلندگوهایی که به سمت زمین اشاره شده اند نمی آید.

اینجاست که اگزوز Fratzonic Chambered وارد می‌شود. بدیهی است که شامل بلندگوها می‌شود، زیرا موتورهای الکتریکی صدای موتور احتراق را تولید نمی‌کنند. اما بلندگوها در یک محفظه اگزوز مانند نصب شده اند که به طور خاص برای ایجاد صدا یا به طور خاص تر، شکل دادن به آن طراحی شده است. طراحی دقیق اتاقک چیزی است که دوج به اشتراک گذاشته است. اما ترکیبی از بلندگوها و محفظه به Charger Daytona بخشی از نگرش قدیمی Detroit V-8 را می دهد. یا حداقل، این همان چیزی است که دوج به آن امیدوار است.

تا کنون، واکنش ها به صداهای نمونه قبلی مخلوط شده است. هنگامی که کانسپت Charger Daytona SRT EV برای اولین بار معرفی شد، صدایی با صدای بلند داشت که شباهت زیادی به آن داشت. Wraith – یک فیلم B دهه 1980 که چارلی شین جوان را در حال رانندگی خودروی مفهومی دوج M4S “ماوراء طبیعی” نشان می دهد. صدای بایت دیگری چند ماه بعد منتشر شد که لحن عمیق تری را بیشتر شبیه یک V-8 نشان داد، اما هنوز به وضوح مصنوعی است.

برای کسانی که به سادگی یک خودروی الکتریکی بی صدا می خواهند، دوج می گوید که صدا را می توان خاموش کرد. برای سایرین، می‌توانید در ساعات ابتدایی صبح، Charger Daytona را در چراغ‌های توقف، نمایشگاه‌های خودرو، نوارهای درگ و جلوی خانه همسایه‌تان به دلخواه بچرخانید. احتمالاً، ما موسیقی متن نهایی این خودرو را قبل از شروع تولید در تابستان امسال خواهیم شنید.



منبع