دوج هیچ برنامه ای برای یک چالش جدید ندارد


پلاک چلنجر از اوایل دهه 1970 در خط تولید دوج قرار داشت. جدیدترین مدل نسل سوم در سال 2008 به فروش رفت و تکرارهای قدرتمندی مانند Scat Pack، Hellcat، Redeye و بسیاری دیگر را به خط تولید معرفی کرد. اکنون، پس از 16 سال، Challenger دیگر وجود ندارد – حداقل نام آن نیست.

با ورود Charger Daytona جدید، دوج پلاک نام Challenger را برای آینده قابل پیش‌بینی متوقف می‌کند. یکی از سخنگویان دوج در مصاحبه ای به ما گفت که “هیچ برنامه ای برای آتی چلنجر در حال حاضر وجود ندارد.” اگرچه این ممکن است برای طرفدارانی که مشتاق چلنجر جدید هستند ناامید کننده باشد، Charger EV از نظر فنی جای ماشین عضلانی خروجی را خواهد گرفت.

شارژر در پیکربندی‌های دو و چهار در با گزینه‌های تریم کلاسیک مانند R/T و Scat Pack ارائه می‌شود. یک Track Pack اختیاری در مورد دوم موجود است. از نظر اندازه، کوپه Charger Daytona جدید بزرگتر از Challenger است که با فاصله بین دو محور 121.0 اینچی و طول کلی 206.5 اینچ جایگزین شده است، در مقایسه با فاصله بین دو محور 116.0 اینچی و طول کل 197.9 اینچی Challenger. همچنین 8.6 اینچ پهن تر از چلنجر است. 84.3 اینچ در مقایسه با 75.7.

Dodge Challenger Hellcat Widebody: First Drive 2018
دوج چارجر دیتونا 2024

این اندازه اضافی به معنای فضای بیشتر مسافر و بار برای خودروی برقی است. تا 22.8 فوت مکعب بار در پشت صندلی‌های عقب و 37.4 مکعب با صندلی‌های عقب صاف تا شده. چلنجر در مقایسه تنها 16.2 فوت مکعب فضا داشت. و این شارژر جدید یک لیفت بک به جای یک کوپه سنتی است.

اگرچه ممکن است V-8 نداشته باشد، Charger Daytona یک موتور شش خطی Hurricane را در کنار پیشرانه الکتریکی ارائه می دهد. موتور 3.0 لیتری با قدرت استاندارد 420 اسب بخار و نسخه قدرتمندتر 550 اسب بخار عرضه می شود. این قدرت بیشتر از V-8 پایه چلنجر خروجی است—اما این موتور فقط با یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته در دسترس خواهد بود. بدون دفترچه راهنما

صرف نظر از این، در حالی که نام چلنجر ممکن است از خط تولید دوج حذف شده باشد، در Charger Daytona جدید همچنان با روح زندگی می کند.



منبع