مجله آلمانی خودرو اسپرت معمولاً جدیدترین و بهترین ورقهای فلزی را در نوربرگ رینگ نوردشلایف آزمایش میکند، به همین دلیل است که دیدن آن در حال اجرای یک کلاسیک در سرعت خود بسیار لذت بخش است. به طور خاص، یک Lancia Delta Integrale Evo 2، نسخه نهایی مسابقات هاتچ قهرمانی مسابقات رالی جهانی. با استانداردهای امروزی سریع نیست، اما چه کسی اهمیت می دهد؟
راننده کریستین گبهارت نیز فشار فوق العاده ای انجام نمی دهد و زمان دور 9:12.58 را تنظیم می کند. Evo 2 کمیابترین و با ارزشترین خودروهای جادهای دلتا انتگرال است، بنابراین نیازی به ریسکهای غیرضروری نیست. با این حال، او دور و بر نمیچرخد، و دیدن این کلاسیک مدرن که از حاشیهها پرت میشود و واقعاً کار میکند لذتبخش است.
همچنین به نشان دادن پیشرفت هات هاچ کمک می کند. Gebhartdt چند سال پیش در هیوندای i20 N 8:33.6 تنظیم کرد و در سریع ترین هات هاچ امروزی، هوندا سیویک Type R، 7:57.29 را به دست آورد. حتی به جز این واقعیت که او در لانچیا فشار زیادی نمیکشد، فقط نشان میدهد که کامپکتهای اسپرت امروزی در سه دهه اخیر چقدر سریع شدهاند.
Evo 2 برای دلتا انتگرال فرستاده شد. این خودرو که در سال 1993 عرضه شد، 212 اسب بخار قدرت را از موتور 2.0 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر خود ارائه داد. همچنین این پایان خط برای دلتای اصلی بود که پس از 25 سال تولید با نسخه نسل دوم جایگزین شد. لانچیا پس از سال 1993 از مسابقات رالی کنار رفت و احتمالاً کمی روح خود را از دست داد. می توان گفت Evo 2 آخرین Lancia عالی بود.