دو عدد کرولا GR سوختند. تویوتا گارانتی ها را رعایت نمی کند


تویوتا GR کرولا نسخه 2023 متعلق به برایان بنکس در 8 ژوئن شعله ور شد. ظاهراً چیزی در موتور از کار افتاده است و در زمان رسیدن آتش نشانی، خودرو کاملاً از بین رفته است. بیمه بخش اعظم پرداخت را پوشش داد و او با ادعای ضمانت مابقی به تویوتا مراجعه کرد.

پاسخ تویوتا از مرکز تعامل برند در یک کلام عجیب بود. بانک‌ها نامه‌ای از یک «تحلیل‌گر ادعاهای حقوقی» دریافت کردند که علاوه بر امتناع دوستانه اما واضح از ارائه هرگونه کمکی در این زمینه، گزارش‌های CarFax را ذکر کرد و به او در مورد خطرات بیش از 85 مایل در ساعت سخنرانی کرد. این نشان می‌دهد که تویوتا پوشش گارانتی را انکار می‌کند، اگر به سادگی در دریچه گاز 300 اسب بخاری هات‌هات آن فرو برید، که همراه با یک روز تکمیلی در پیست مسابقه است. اما این تنها بخشی از موضوع است.

بنکس گفت: «سرعت بخشی بود که واقعاً مرا جذب کرد موتور 1. وقتی تلفنی با آنها صحبت کردم این موضوع بیشتر روشن شد. در کل دفترچه راهنمای مالک فقط ذکر شده است. سرعت نگیرید یک بار و از متنی که می دهد مربوط به لاستیک است. این منطقی است. تویوتا نمی‌خواهد اگر کسی سرعت می‌گیرد و لاستیک ترک می‌کند، به مشکل بر بخورد. اما، موتور [breaking] احتمالاً نمی تواند به لاستیک ها مربوط باشد.”

برای درک بهتر این وضعیت، در اینجا یک ویدیوی داخل خودرو از آتش سوزی 8 ژوئن که GR کرولای وی را نابود کرد، مشاهده می کنید.

و این چیزی است که مرکز تعامل برند تویوتا در مورد ادعای گارانتی وی به بانک ها گفت.

در پاسخ به نگرانی شما، یک بازرسی خودرو در 24 ژوئن 2024 انجام شد …. آخرین قرائت کیلومتر شمار گزارش شده از خودرو 23413 مایل بود. طبق گزارش CarFax، در 12 فوریه 2024، آسیب تصادف به جلو، سمت چپ، جلو راست و عقب راست گزارش شد. در زمان بازرسی خودرو از قسمت جلو و قسمت موتور دچار آسیب آتش سوزی شده بود. قسمت داخلی بلوک موتور دارای سوراخ کوچکی در قسمت بالایی از آسیب داخلی موتور بود. بقایای روغن در توربو شارژر، پایین موتور، زیرشاخه و لوله های اگزوز پیدا شد.

دفترچه راهنمای مالک هشدار می دهد که رانندگی نکنید [sic] بیش از حد مجاز حتی اگر محدودیت سرعت قانونی اجازه می دهد، بیش از 85 مایل در ساعت رانندگی نکنید، مگر اینکه وسیله نقلیه شما دارای لاستیک هایی با قابلیت سرعت بالا باشد. رانندگی بیش از 85 مایل در ساعت ممکن است منجر به خرابی لاستیک، از دست دادن کنترل و آسیب احتمالی شود. قبل از رانندگی با چنین سرعتی حتماً با یک فروشنده لاستیک مشورت کنید تا مشخص شود که لاستیک های خودروی شما لاستیک هایی با قابلیت سرعت بالا هستند یا خیر. بر اساس یافته های بازرسی ما و حقایق مربوط به این حادثه، ما نمی توانیم هیچ کمکی در این مورد ارائه کنیم.

بانک توضیح داد که آسیب تصادف پس از برخورد با آوارهای ریخته شده از یک کامیون کمپرسی، رنگ آمیزی سطحی بوده است و او اسنادی را برای تویوتا ارسال کرد که نشان دهنده همین مقدار بود. اما زمانی که او با شرکت تماس گرفت و به طور خاص درباره دلیل رد این ادعا سوال کرد، ظاهرا تویوتا از تصادف جلوگیری کرد و به سادگی گفت که خودرو مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

“آنها در برهه ای از عمر ماشین گفتند که یک بسته داده ارسال کرده است که شامل سرعت ماشین می شود. آنها به من نمی گویند کی یا کجا، بنابراین نمی دانم چقدر مرتبط است، اما گفتند ماشین 114 رفته است. مایل در ساعت و این سوء استفاده از وسیله نقلیه است.

دو هفته قبل از آتش‌سوزی، بنکس متوجه شد که خودرو ضعیف کار می‌کند، مثل اینکه سیلندر آن پایین است اما پس از چند دقیقه خاموش کردن آن، خوب کار می‌کند. بانک ها GR کرولای خود را برای تعویض روغن و بررسی آنچه که او مشکوک به مشکل احتمالی سوخت است به فروشنده فرستادند. نمایندگی هیچ مشکلی پیدا نکرد و گفت این مشکل می تواند ناشی از افزایش اکتان یا اکتان بیش از حد در سوخت باشد. بنکس می‌گوید که او بنزین پمپ ممتاز را به توصیه تویوتا کار می‌کند.

سپس سباستین آر. او صاحب کرولای 2024 GR است که بدتر از بنکس سوخت. سباستین در 3 مه در سفری عمیق از کالیفرنیا به آریزونا بود که ماشینش با تنها 9210 مایل روی کیلومتر شمار، در میان ناکجاآباد آتش گرفت. و این اتفاق در خلال پوشش بیمه ای او رخ داد. آخ.

سباستین آر.

او گفت: «در ابتدا از طریق تویوتا کانکت یک اعلان بر روی تلفنم دریافت کردم که می‌گفت موتور را بررسی کنید، نقصی در کنترل الکترونیکی که به نظرم عجیب بود. “در آن زمان بود که برق روی داشبورد شروع به خراب شدن کرد. من هیچ افت قدرتی را احساس نکردم، و سپس شروع به گرفتن مقداری دود از جلو کردم، بنابراین خود را کشیدم، و نکته بعدی که می دانم، محل قرارگیری موتور است. در آتش.”

در حالی که آتش بنکس تا حد زیادی در جلو باقی ماند، کرولا GR سباستین کاملاً سوخت. مانند بانک ها، ادعای گارانتی او رد شد، اما تویوتا دلیل خاصی به جز نامعلوم بودن دلیل ارائه نکرد. با این حال، همانطور که در نامه ای که او از مرکز تعامل برند دریافت کرد، هر دو ادعا به سوراخ هایی در بلوک موتور اشاره می کنند.

در پاسخ به نگرانی های شما، یک بازرسی خودرو در تاریخ 6 ژوئن 2024 انجام شد …. قرائت کیلومتر شمار در آخرین بازدید از سرویس 8146 مایل بود. خودرو به شدت سوخت. یک سوراخ احتمالی در بلوک موتور در سمت جلو، نزدیک به عقب موتور مشاهده شد. به دلیل میزان آسیب سوختگی گسترده، هیچ اطلاعاتی از خودرو بازیابی نشد. بر اساس یافته های بازرسی، علت آتش سوزی مشخص نشد. بنابراین، ما قادر به ارائه هیچ گونه کمکی نیستیم.

سباستین به ما می‌گوید که فقط تلاش برای دستیابی به تویوتا در این مورد دردسر بزرگی بود. نمایندگی او هیچ تجربه ای در مورد مسائل آتش سوزی نداشت و به او دستور داد تا با مرکز تعامل برند تویوتا تماس بگیرد. دو رکورد از آتش او در نهایت ایجاد شد، و هر دو اطلاعات تماس او اشتباه بود.

او به ما گفت: «این یک ماه رفت و برگشتی بود که فقط تلاش می‌کردم آن را بازرسی کنم. من تماس می‌گرفتم و هیچ‌کس نمی‌توانست اطلاعات را به‌روزرسانی کند، زیرا آنها فقط می‌توانستند این کار را در تماس‌های خروجی انجام دهند، اما نمی‌توانستند با من تماس بگیرند زیرا اطلاعات صحیح نبود.»

بانک ها همچنین سوابق تکراری در سیستم داشتند که باعث سردرگمی پرونده او شد. و مخلوط کردن به همین جا ختم نمی شود. پس از ملاقات این دو مالک در Reddit، آنها متوجه شدند که همان Legal Claims Analyst هر دو پرونده آنها را رسیدگی کرده است و هر نامه را با اشاره به تاریخ حادثه مشابه در 3 مه باز کردند. این با آتش سوزی سباستین مطابقت دارد، اما بنکس در 8 ژوئن بود. آیا این یک کارمند ساده است. اشتباه؟ برش و چسباندن مسخره روی یک نامه فرم؟ یا آیا اشتباهات دیگری در روند ادعاهای تویوتا وجود دارد که منجر به انکار هر دو پرونده شده است؟

Toyota GR Corolla Circuit Edition 2023

تویوتا

Toyota GR Corolla Circuit Edition کارهایی را انجام می دهد که می تواند گارانتی شما را باطل کند.

ما با تویوتا با سوالاتی تماس گرفتیم. در میان آنها: آیا تویوتا گارانتی ها را باطل می کند اگر داده ها نشان دهند خودروهایش از 85 مایل در ساعت فراتر می روند؟ آیا صرف سرعت غیرمجاز به عنوان سوء استفاده از وسیله نقلیه تلقی می شود؟ اگر چنین است، دارندگان GR کرولا ممکن است بخواهند دو بار در مورد شرکت در آن پیست روز تکمیلی تویوتا فکر کنند، زیرا GR کرولا به راحتی قادر است از سرعت 85 مایل در ساعت فراتر رود.

آیا تویوتا به دنبال مشکلات احتمالی موتور GR کرولا است؟ و تویوتا چگونه با مسائل گارانتی در صورت وقوع آتش سوزی برخورد می کند؟ در حال حاضر، تویوتا فقط این بیانیه را به آن ارائه کرده است موتور 1 در مورد ادعاهای گارانتی:

همه ادعاها به صورت جداگانه بررسی می شوند، از جمله این مورد، و ما به بسیاری از ویژگی ها از جمله داده های خودرو، سوابق فروشنده، اظهارات شاهد و سایر اطلاعات نگاه می کنیم.

همچنین شایان ذکر است که بیانیه تویوتا در مورد پوشش گارانتی رویدادهای پیست، همانطور که در وب سایت رسمی برای تجربه تکمیلی پیست GR ذکر شده است:

شرکت در رویدادهای رانندگی با عملکرد بالا (HPDE)، از جمله رویدادهایی که توسط تویوتا یا شرکت‌های وابسته حمایت مالی می‌شوند، یا استفاده از مسیرهای تفریحی/خارج از بزرگراه، لزوماً پوشش گارانتی تحت گارانتی محدود خودروی جدید را محدود یا مستثنی نمی‌کند. با این حال، آسیب به وسیله نقلیه یا قطعاتی که در نتیجه سوء استفاده یا استفاده نادرست از وسیله نقلیه در هنگام شرکت در HPDE یا پیست و استفاده در خارج از بزرگراه رخ می دهد، پوشش داده نمی شود.

مانند همیشه، مشتریانی را که با خودروی خود مشکلی دارند تشویق می‌کنیم که با نمایندگی مجاز تویوتا تماس بگیرند یا با مرکز تعامل برند تویوتا (1-800-331-4331) تماس بگیرند، زمانی که یک فروشنده قادر به حل مشکل نیست.

اگر تویوتا بینش بیشتری در مورد این موارد ارائه دهد، به‌روزرسانی ارائه خواهیم کرد. اگر مالک GR Corolla هستید که در پوشش گارانتی دچار آتش سوزی یا مشکل شده اید، مایلیم از شما بشنویم. برای ما پیامی به [email protected] ارسال کنید.



منبع