دو هیوندای آیونیک 5 Ns از ده ها خودرو در نوربرگ رینگ سبقت گرفتند


چه کسی فکر می کرد روزی می رسد که در مورد یک کراس اوور الکتریکی هیجان انگیز هیوندای صحبت کنیم؟ Ioniq 5 N دقیقاً همین است، و این دورهای داغ نوربرگ رینگ نشان می‌دهد که علیرغم سنگین بودن، یک سلاح پیست واقعی است. ممکن است وزن آن نزدیک به 4900 پوند باشد، اما EV داغ به درستی سریع است، به شرطی که در دستان یک راننده ماهر باشد، همانطور که در اینجا وجود دارد.

میشا چارودین “ساکن” نوردشلایف، کراس اوور برقی با عملکرد بالا را برای یک دور کامل از پیست چالش برانگیز سوار شد و در این روند از ده ها خودرو سبقت گرفت. فیلم‌های شدید روی کشتی نشان می‌دهد که یوتیوب‌بر که راه خود را در اطراف جهنم سبز می‌شناسد، در حال تعقیب یک Ioniq 5 N دیگر است. این دو خودرو دورهای پشت سر هم انجام دادند و در طول اجرای دوم موقعیت خود را تغییر دادند.

بسته باتری 84 کیلووات ساعتی قبل از رسیدن به پیست به طور کامل شارژ شد. با وجود فشار زیاد، Ioniq 5 N هنوز در پایان دور دوم 42 درصد آب باقی مانده بود. به عنوان تازه‌تر، پیست نوربرگ رینگ یکی از طولانی‌ترین پیست‌های جهان است که نزدیک به 13 مایل طول دارد. دو اجرا زمان بندی نشده بود اما خودروهای اسپرت راننده آزمایشی کریستین گبهارت چند ماه پیش یک دور 7:45 انجام داد. این باعث شد آن را تنها 2.6 ثانیه کندتر از BMW M2 CS کند.

اگر منصف باشیم، همه رانندگان دیگر در آن روز در پیست به اندازه میشا با تجربه نبودند. دانستن مداری مانند پشت دست به شما اعتماد به نفس می دهد تا ماشین را بیشتر فشار دهید. با این حال، حتی اگر ما به اندازه او باتجربه بودیم، مایل نیستیم که Ioniq 5 N را در حالی که مالک روی صندلی سرنشین می نشیند، مجازات کنیم.

فیلم‌های هیجان‌انگیز مسیر نشان می‌دهند که عصر خودروهای الکتریکی واقعاً هیجان‌انگیز در راه است. با این حال، صادقانه می‌توانیم بدون سر و صدای تقلبی موتور و تعویض دنده کار کنیم. اگر هیوندای تصمیم بگیرد با خودروی کوچکتر و سبکتر وارد بازار شود، این دستور غذا باید بیشتر بهبود یابد. یک خودروی اسپورت اختصاصی با راه اندازی دو موتوره و تمام ترفندهای دیگر N فوق العاده خواهد بود.

در همین حال، این برند کره ای در حال آماده شدن برای عرضه یک سدان Ioniq 6 N است که می تواند حتی قدرت بیشتری داشته باشد. می دانید، زیرا 641 اسب بخار ظاهرا کافی نیست.



منبع