
بروزرسانی: 07 فروردین 1404
رئیس بی ام و می گوید خودروهای هیدروژنی هیجان انگیزترین چیز برای رانندگی خواهند بود
البته ایستگاه های هیدروژن کم هستند و ساخت آنها به عهده خودروسازان نیست. از سوی دیگر، شبکه شارژ EV به سرعت در حال گسترش است، به همین دلیل است که بیشتر خودروسازان میلیاردها دلار را به خودروهای بدون ICE سرازیر می کنند. BMW موتور بنزینی مدل های رولزرویس را در پایان دهه غروب می کند و Mini نیز در اوایل دهه 2030 از آن پیروی خواهد کرد. برند اصلی تاریخ قطعی برای موتور احتراقی تعیین نکرده است.
[ad_2]
منبع
به سرعت تا سال 2022، BMW تولید سلول سوختی داخلی iX5 Hydrogen را آغاز کرده است و قصد دارد سری محدودی از SUV با سوخت هیدروژنی بسازد. متأسفانه، در این زمان هیچ V12 وجود ندارد. چرا خودروساز مستقر در مونیخ اصرار دارد که این فناوری آینده ای دارد؟ خب، ظاهراً بعد از اینکه هوس برقی برقی با باتری در مدت زمان نامشخصی از بین برود، مد روز خواهد شد. حداقل این چیزی است که الیور زیپس، رئیس شرکت معتقد است این اتفاق خواهد افتاد.
هر دو شرکت کاملاً در برابر عجله برای پذیرش گسترده خودروهای الکتریکی باطری مخالف بوده اند. جدای از فناوری هیدروژن، BMW و تویوتا معتقدند که هنوز آینده ای برای موتورهای احتراقی وجود دارد، به خصوص در بازارهایی که زیرساخت شارژ چیزهای زیادی را به دنبال دارد.
"برای مشتریان، برای صنعت، برای اشتغال، برای آب و هوا، از هر زاویه ای که به آن نگاه کنید، این مسیر خطرناکی است."
BMW در قایق هیدروژنی تنها نیست زیرا تویوتا نیز معتقد است آینده ای برای خودروهای سلول سوختی وجود دارد. در واقع، این دو خودروساز در حال همکاری بر روی FCV هستند و تولید انبوه را از اوایل سال 2025 آغاز خواهند کرد. پیتر نوتا، مدیر فروش BMW در اوایل امسال گفت. آسیا نیکی این برند باواریایی روی "پروژه های مختلف" با مارک ژاپنی کار می کند.
68 عکس ها
در مصاحبه با بلومبرگرئیس بی ام و گفت: «بعد از خودروی الکتریکی که حدود 10 سال است ادامه می یابد و به سرعت افزایش می یابد، روند بعدی هیدروژن خواهد بود. وقتی مقیاس پذیرتر باشد، هیدروژن هیجان انگیزترین چیزی برای رانندگی خواهد بود.» او ادامه داد که داشتن تنها یک پیشرانه – یعنی خودروهای برقی با باتری – موجود در اروپا در سال 2035 یک چیز خطرناک خواهد بود.
ممکن است تعجب آور باشد، اما BMW در سال 1978 تحقیقات هیدروژن را آغاز کرد. با این حال، تا سال 2000 بود که E38 750hL وارد بازار شد. ناوگانی متشکل از 15 خودرو در برلین با موتور V12 با قابلیت کارکرد با بنزین و هیدروژن ارائه شد. این وسایل نقلیه به عنوان شاتل در نمایشگاه اکسپو 2000 در هانوفر مورد استفاده قرار گرفتند. هیدروژن 7 در سال 2006 در طول چرخه عمر E68 - یک بار دیگر با یک V12 - دنبال شد و به تولید رسید، البته در تعداد کم.