- FCA 1.2 میلیون وانت نسل فعلی Ram 1500 را فراخوان کرد.
- یک مشکل نرم افزاری می تواند باعث از کار افتادن سیستم کنترل پایداری شود.
- این چهل و چهارمین فراخوان از FCA تا اوایل سپتامبر 2024 است.
Fiat Chrysler Automobiles (FCA) یکی از بزرگترین فراخوان های سال را اعلام کرد که بر 1227808 پیکاپ Ram 1500 تأثیر گذاشت. یک نقص نرم افزاری می تواند باعث غیرفعال شدن ناخواسته سیستم کنترل پایداری شود که این امر ناقض قوانین فدرال است. اسناد فراخوان هیچ اشاره ای به تصادفات یا جراحات ناشی از خرابی سیستم ندارند.
این مشکل فقط بر کامیونهای نسل فعلی Ram 1500 از سال 2019 و 2021 تا 2024 تأثیر میگذارد. مشکل یک نقص نرمافزاری مربوط به سیستم ترمز ضد قفل است. اسناد آن را به عنوان یک “نقص در عملکرد نرم افزار ماژول کنترل” در سیستم ضد قفل توصیف می کنند که می تواند به طور غیرمنتظره ای کنترل پایداری را غیرفعال کند. اگر این اتفاق بیفتد، رانندگان باید هر تعداد چراغ هشدار را روی داشبورد برای کنترل ضد قفل یا پایداری، کروز تطبیقی یا سیستمهای هشدار برخورد رو به جلو ببینند.
همین کافی است که بگوییم، از دست دادن کنترل پایداری در یک پیکاپ فول سایز در زمان نامناسب میتواند منجر به وضعیت نامشخصی برای رانندگان شود. خوشبختانه، تعمیر بسیار ساده است. فروشندگان Ram نرم افزار جدیدی را برای ماژول کنترل ضد قفل نصب خواهند کرد تا سیستم را به روز کنند و در تئوری تضادی را که کنترل پایداری را غیرفعال می کند از بین می برند. اطلاع رسانی فروشنده برای فراخوان و خودروهای آسیب دیده از 12 سپتامبر آغاز می شود. اعلان مالک خاص از حدود 3 اکتبر آغاز می شود.
این چهل و چهارمین فراخوانی است که FCA تا کنون در سال جاری صادر کرده است. فورد همچنان با 46 فراخوان تا اوایل سپتامبر در همه خودروسازان پیشتاز است، اما هر دو شرکت عملاً از نظر تعداد کل خودروهای فراخوان شده برابر هستند. با این نقص نرم افزاری، FCA اکنون 3,897,071 وسیله نقلیه تحت تأثیر فراخوان در مقابل 3,964,484 خودروی فورد دارد. گفتنی است، تسلا تعداد خودروهای فراخوانی بیشتری نسبت به هر دو برند دیترویت دارد (4,411,725). دو مورد از 10 فراخوان تسلا در سال جاری برای بیش از یک میلیون دستگاه خودرو بوده است که بزرگترین آنها در پایان ژانویه انجام می شود.