در مقایسه با دریفت کردن ماشین های دیفرانسیل عقب، سر خوردن ماشینی با سیستم چهار چرخ محرک یک مهارت کاملا متفاوت است. با انتقال نیرو به چرخهای جلو، چسبندگی بسیار بیشتری درگیر است، بنابراین خودرو به ورودیهای شما واکنش متفاوتی نشان میدهد. یادگیری می تواند سخت باشد، اما اگر کسی باشد که بتواند به ما آموزش دهد، این افراد در مدرسه تیم اونیل رالی هستند.
مربی Wyatt Knox یک سوبارو WRX کاملاً جدید را به پارک موتور اسپورت Canaan در Canaan، نیوهمپشایر آورد تا راهنمای گام به گام دریفت کردن ماشین با AWD را به ما ارائه دهد. این ویدیو اولین ویدیو از مجموعه جدید “چگونه به گیمخانا” از مدرسه است، به افتخار مرحوم کن بلاک.
به سرعت مشخص شد که گرفتن یک AWD به طرفین نیاز به سرعت و تعهد بسیار بیشتری نسبت به دیفرانسیل عقب دارد. از آنجایی که نیرویی به چرخهای جلو میرود، خودرو طبیعتاً میخواهد مستقیم به حرکت خود ادامه دهد، به این معنی که باید وزن خودرو را به شیوهای تهاجمیتر پرتاب کنید تا با سرعتی بسیار سریعتر، لغزش را القا کنید.
با این حال، هنگامی که از سرعت های ترسناک عبور کردید، دریفت کردن یک ماشین AWD ساده است. همانطور که ناکس توضیح می دهد، شما باید دریچه گاز را بردارید و چرخ را بچرخانید تا لغزش شروع شود و بلافاصله پس از آن مقدار کمی ترمز برای جمع کردن دماغه انجام دهید. او میگوید باید صبور باشید و اجازه دهید ماشین بچرخد تا در نهایت دوباره روی گاز بچرخد تا خروجی نرمی داشته باشد. بر خلاف خودروهای محرک عقب، نمیتوانید فقط گاز را له کنید و امیدوار باشید که برق را خاموش کنید. در اکثر خودروهای AWD، این فقط منجر به کم فرمانی می شود.