رسمی است، Golf GTI و Golf R 2025 دفترچه راهنما نخواهند داشت


فولکس واگن ماه گذشته یک گلف GTI استتار شده 2025 را به نمایشگاه CES در لاس وگاس آورد، اما رونمایی واقعی چند هفته بعد در اروپا انجام شد. در حالی که مدل مخصوص ایالات متحده هنوز نمایش داده نشده است، یک نمونه اولیه نازک مبدل در مسابقه FAT Ice Race Aspen در کاربوندیل، کلرادو شرکت کرد. ما از فولکس واگن آمریکا در مورد اینکه چه آینده ای برای هات هچ اصلی در انتظار خواهد بود پرسیدیم.

با تایید بدترین ترس ما، گیربکس شش سرعته دستی پس از مدل سال 2024 ناپدید می شود. در یک ایمیل به موتور 1جرون اندرسون، متخصص ارتباطات محصولات فولکس واگن آمریکا گفت: می توانم به شما اطلاع دهم که گیربکس دستی پس از MY2024 برای Golf GTI و Golf R در دسترس نخواهد بود.

فیس لیفت فولکس واگن گلف GTI 2024 (مدل اروپایی)

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که فولکس‌واگن ممکن است به دلیل مقررات راحت‌تر یورو 7 تغییر کند، اما گلف GTI ویژه یورو تنها با DSG عرضه شد. در نتیجه، پسر عموی آمریکایی اش نیز چوب را گم می کند. نسخه ویژه GTI 380 پایان راه را برای گلف سه پدال در ایالات متحده رقم زد.

و دلیلی وجود دارد که استاندارد یورو 7 بر نسخه آمریکایی تأثیر می گذارد. فروش گلف GTI در ایالات متحده با یک دستی تنها حدود پنج درصد از کل حجم را در سال 2023 به خود اختصاص داد. از آنجایی که عمده فروش از بازارهای دیگر بود، نگه داشتن پدال سوم در آمریکای شمالی ارزش زحمت را نداشت. اگرچه قانون یورو 7 از زمان پیشنهاد اولیه کاهش یافته است، اما این تغییر به این زودی اتفاق نیفتاد تا راهنما حفظ شود. گلف Mk8.5 قبلاً بیشتر (اگر نه به طور کامل) توسعه یافته بود.

در حالی که گلف R با گیربکس دستی در اروپا عرضه نمی شد، آمریکایی ها می توانستند دنده های خود را پارو بزنند. با این حال، پرچمدار چهار چرخ متحرک نیز از سال 2025 به بعد کاملاً با خودکار به فروش می رسد. این بدان معنا نیست که دفترچه راهنما در گلف 8 کاملاً مرده است، زیرا برخی از بازارها نسخه‌های ارزان‌تری با موتورهای بنزینی 1.5 TSI و موتورهای دیزلی 2.0 TDI همراه با پدال کلاچ دارند.

از دست دادن دفترچه راهنما یک ناامیدی بزرگ برای علاقه مندان به خرید GTI یا R خواهد بود. در ابتدای سال، از فولکس واگن پرسیدیم که در سال 2023 چند نفر دریچه پرفورمنس با سه پدال را دریافت کردند. نرخ برداشت برای GTI 50 درصد بود، در حالی که R با 40 درصد، مشابه جتا GLI بود.

در خبرهای مرتبط، ما همچنین از VoA پرسیدیم که آیا گلف GTI 2025 از قدرت مدل اصلاح شده فروخته شده در قاره کهن برخوردار خواهد بود یا خیر. جرون اندرسون از تایید این که آیا نسخه مخصوص ایالات متحده این 20 اسب اضافی را به دست خواهد آورد یا خیر، امتناع کرد که مجموع قدرت را به 261 اسب بخار می رساند.

فولکس واگن گلف R 2025 با استتار
فولکس واگن گلف R 2025 با استتار

فولکس‌واگن هنوز گلف R اصلاح‌شده را معرفی نکرده است. این خودروی استتار شده در مسابقه یخی در شهر زل‌آم‌زی اتریش در پایان ژانویه داشت. اولین نمایش جهانی در تابستان امسال اتفاق خواهد افتاد. فولکس‌واگن هنوز به این موضوع اشاره نکرده است که آیا اروپا یک واگن گلف R دیگر دریافت خواهد کرد یا خیر. عکس‌های جاسوسی نشان می‌دهد که مدل سقف بلند روی آن سرباز خواهد شد.

همچنین مشخص نیست که آیا Range-topper قدرت بیشتری خواهد داشت یا خیر. گلف R333 2023 و نسخه 20 سال از یک سال قبل هر دو 328 اسب بخار در اروپا داشتند. اگر فولکس‌واگن بخواهد این عضله اضافی را برای گلف R معمولی باز کند، توان خروجی 13 اسب بخار را افزایش می‌دهد.

اینها آخرین به روز رسانی های GTI و R در عصر موتورهای احتراقی خواهند بود زیرا فولکس واگن نسل هشتم گلف را با یک مدل تمام الکتریکی جایگزین خواهد کرد. نسخه‌های داغ که آن پسوندهای معروف را حمل می‌کنند در عصر برق زندگی خواهند کرد. فولکس‌واگن قبلاً لوگوی اصلاح‌شده «GTI» را با یک صاعقه جایگزین حرف آخر علامت تجاری کرده است.



منبع