موفقیت در بازار سهام مستلزم تسلط کامل بر ثبت و درک موقعیت است. برای این منظور، یک معاملهگر آگاه باید بتواند از نحوه عملکرد جدول زمانی بازار سرمایه مطلع باشد. حال با توجه به آنچه گفته شد در حالی که سهشنبه هفته گذشته شاخصسهام بازارهای اروپایی پایینتر میزان خود را در سه روز اخیر تجربه کردند اما در پاریس، شرکت میشلن شاهد افزایش ارزش سهام خود بود.دومین شرکت سازنده لاستیک در جهان با انتشار گزارش سال گذشته خود به افزایش چشمگیر درآمد خود اشاره داشت که همین موضوع بسیاری را شگفتزده کرد و موجب افزایش ارزش سهام میشلن شد.
بر اساس این گزارش، درآمد سهماه پایانی سال گذشته این مجموعه به رغم افت فروش خودرو در اروپا اما 5.7 درصد رشد را تجربه کرده است.باوجود افت نسبیِ فروش، افزایش بهای کالاها و همچنین کاهش بهای یورو، نفت و کائوچوی طبیعی باعث افزایش درآمد این شرکت شده است.
ازسویدیگر باتوجه به تداوم بحران اقتصادی در اروپا، حجم معاملات و فروش شرکت میشلن در پایان امسال به احتمال زیاد کاهش خواهد یافت، اما این شرکت فرانسوی امیدوار است با افزایش گردش نقدی در بازار جهانی، این کمبود را جبران کند.
میشلن به لطف گسترش بازار خود به اقتصادهای نوظهور، جلب سرمایهگذاران تازه و تحول در تولیدات به ویژه در زمینه هوافضا و وسایل کشاورزی ۴۰درصد بر ارزش سهام خود افزوده است.
البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که ارزش سهام در بازار بورس پاریس با رشدی معادل 1.68 درصد روبهرو بوده و بدین ترتیب به بالاترین میزان رشد خود طی دو ماه اخیر رسیده است. این افزایش ارزش سهام در بورس لندن 0.06 درصد و در تالار بورس فرانکفورت0.09درصد گزارش شده است.
این تایرساز فرانسوی سابقه طولانی در مواجهه با بحرانهای اقتصادی دارد، بهعنوانمثال در دهه 1970، میشلن با تایرهای ژاپنی مواجه شد زیرا این تایرها ارزانتر و باکیفیت بودند.
این شرکت با سرمایهگذاری در تحقیق و توسعه و با عرضه محصولات جدید مانند تایر سبز که مصرف سوخت را از طریق کاهش مقاومت غلتشی کاهش میدهد یا سیستم PAX که امکان دویدن صاف در صورت پنچری را فراهم میکند، واکنش نشان داد.
در دهه 1980، میشلن تغییر ساختار داد و در حوزههایی غیر از تولید لاستیک، مانند کارتهای هوشمند، فیبرهای نوری و کمکفنرها فعالیت خود را آغاز کرد.
اما تصمیم استراتژیکی که سالها بعد اتخاذ کرد، بسیار چشمگیر بود چون با خرید Uniroyal Goodrich در سال 1990 حضور خود را در بازار آمریکا تقویت کرد.
بعد از موفقیت و تثبیت موقعیت خود اما میشلن در دهه 2000، با جهانی شدن و ظهور کشورهای درحالتوسعه مواجه شد. بنابراین دست به تجربه جدیدی زد و بخشی از تولید خود را به کشورهای ارزان مانند چین یا هند منتقل کردکه این سازوکار همچنان ادامه دارد بهطوریکه چند کارخانه خود را در اروپا و ایالاتمتحده تعطیل کرده است.
اما ازسویدیگر بازارهای تازه را رصد میکند که در پی این اقدام بر بخشهای نویت این بازارها با ارزش افزوده بالا مانند لاستیکهای وسایلنقلیه ورزشی یا لوکس یا تایرهای کشاورزی یا صنعتی تمرکز دارد.