رنو بیش از 30 سال پیش بازار آمریکا را ترک کرد و به فعالیت های رسمی ایالات متحده در سال 1987 پایان داد. این خودروساز فرانسوی از آن زمان در اینجا غایب بوده است، اگرچه در اواخر این دهه با نام تجاری آلپاین خود را برای بازگشت آماده می کند. با این حال، اگر امروز در محله شیک ویلیامزبورگ بروکلین، نیویورک قدم بزنید، ممکن است تبلیغات غول پیکر رنو 5 E-Tech را ببینید، یک خودروی برقی شهری که هرگز در جاده های خود نخواهیم دید. اما آن تبلیغ برای آمریکایی هایی مثل ما نیست.
به نقل از نشریه فرانسوی L'Auto-Journalکمپین بازاریابی جدید رنو برای این 5 گردشگران اروپایی در آمریکا را هدف قرار می دهد. این کمپین به شدت مدل به روز شده را که در اوایل امسال راه اندازی شد، تبلیغ می کند. در این آگهی نوشته شده است: «Le Car Is Back»، همان چیزی است که رنو در ایالات متحده آن را 5 نامید، زمانی که شرکت آنها را از سال 1976 تا 1983 در اینجا فروخت.
رنو تو چی بازی میکنی؟
یک ستاره نیز وجود دارد، با چاپ ظریف که آمریکاییها را بهسختی مسخره میکند که 5 جدید «اما نه برای تو، دزوله (متاسفم)» است که کمی غیرصادقانه به نظر میرسد. کد QR در پایین آگهی شما را به صفحه فرود انگلیسی زبان برای 5 جدید می برد و آمریکا در لیست نیست.
وقتی رنو به آمریکا بازگردد، با آلپاین خواهد بود. این برند قبلاً هفت وسیله نقلیه الکتریکی جدید را معرفی کرده است که قرار است تا سال 2030 وارد بازار شوند، با برنامه هایی برای توسعه به سایر کشورها از جمله ایالات متحده در سال 2027. Alpine نسخه 5 خود را دارد، A290، اما ما هرگز آن را تصور نمی کنیم. آمدن به اینجا
عجیب به نظر می رسد که خودرویی را که خودروسازی دیگر در اینجا به نام خانوادگی نمی فروشد بنامیم، اما شاید این یک ترفند ظریف برای آشنایی مجدد آمریکایی ها با این برند قبل از بازگشت آلپاین باشد.