رکورد شکنی پورشه تایکان توربو GT را در نوربرگ رینگ تماشا کنید


پورشه تایکان توربو GT سریع‌ترین خودروی تولیدی چهار در است که مسیر نوردشلایف نوربرگ رینگ را طی می‌کند. زمان دور 7 دقیقه و 7.55 ثانیه که سال گذشته تعیین شد، تقریباً بر ریماک نورا به عنوان سریع‌ترین خودروی الکتریکی تولیدی در پیست معروف برتری داشت.

با اعداد و ارقام، قدرتمندترین پورشه تولیدی تا کنون بسیار سریع است. اما اعداد فقط می توانند خیلی چیزها را بیان کنند. با این حال، ویدیوهای داخل خودرو به ما می‌چشند که این اعداد عملکرد واقعاً چگونه هستند.

ویدئویی که روز چهارشنبه توسط پورشه منتشر شد، نشان می‌دهد که Taycan Turbo GT چگونه به این زمان رکورد می‌رسد. در دستان راننده باتجربه لارس کرن، پورشه جدید در اوایل دور زدن به سرعت 175 مایل در ساعت می رسد. کوتنبورن و شودنکروز، یکی از سریع ترین بخش های مسیر طولانی است. اما گوشه‌های منتهی به اسپرینت نشان می‌دهد تایکان کاشته شده و – به جرأت می‌توانیم بگوییم – با وجود وزن تقریباً 5000 پوندی، چابک است.

لحظه بعدی مورد توجه اندکی پس از آن فرا می‌رسد، زیرا کرن توربو GT را در بخش سریع دیگری از مسیر تراشیده است. فوشروهره به هر حال نیاز به شجاعت دارد این خودرو از طریق این فرود و صعود دشوار با نزدیک شدن به گوشه فوق به سرعت 160 مایل در ساعت می رسد. Kern با استفاده از ویدیو کار را آسان می کند.

این مورد برای کل ویدیوی داخل خودرو است، در واقع. پس از بانکداری از طریق Nordschleife معروف است کاروسل در گوشه، کرن هرگز در هیچ یک از پیچ‌های بعدی در نیمی از مسیر سخت به زیر 60 مایل در ساعت نمی‌رسد. کرن حتی با سرعت 171 مایل در ساعت هر دو دست خود را از روی فرمان در حالی که در مسیر مستقیم اصلی حرکت می کند، برمی دارد. ما نمی‌دانیم چرا، اما وقتی بزرگ شدیم، می‌خواهیم آنقدر چتزپا پشت فرمان داشته باشیم.

Porsche Taycan Turbo GT Nurburgring Ring Lap No Hands

از نظر فنی، پورشه علاوه بر رکورد چهار در، رکورد تولید سری EV در پیست نوربرگ رینگ را نیز به دست آورده است، زیرا ریماک نورا یک هایپرکار بسیار محدود است، در حالی که توربو GT برای مشتریان بزرگتر باز خواهد بود. با این وجود، Nevera همچنان یک خودروی برقی تولیدی با زمان رینگ 7:05.2 است که 2.35 ثانیه سریعتر از Taycan Turbo GT است. ما تعجب نخواهیم کرد اگر ببینیم که پورشه تلاش دیگری را در آینده انجام می دهد.



منبع