ریاضیات کونیگزگ نشان می دهد که جسکو می تواند به بیش از 311 مایل در ساعت برسد


کونیگزگ به تازگی از کیمرا بی‌نظیر رونمایی کرده است، اما از قول قدیمی خود در مورد جسکو غافل نمی‌شود. اگرچه یک دویدن با حداکثر سرعت هنوز اتفاق نیفتاده است، اما ریاضیات خوب به نظر می رسد. آزمایش داینو شاسی نشان داد که Jesko Absolut قبل از رسیدن به محدود کننده دور در دنده نهم از سرعت 311 مایل در ساعت (500 کیلومتر در ساعت) فراتر رفت. این نشان می دهد که فضایی برای سرعت بیشتر در انتظار باز شدن وجود دارد.

این افشاگری توسط خود مرد – کریستین فون کونیگزگ – در طول یک سال انجام شد تخت گاز پادکست چرا تا کنون یک دویدن با سرعت بالا با یک ماشین واقعی انجام نشده است؟ دو دلیل: پیدا کردن لاستیک مناسب و یک امتداد خالی از جاده به اندازه کافی برای Jesko Absolut که بتواند پاهای خود را دراز کند. رئیس این شرکت بدون ارائه جدول زمانی دقیق تری گفت که امیدوار است “به زودی اتفاق بیفتد”.

زمانی که Jesko Absolute در مارس 2020 معرفی شد، کونیگزگ گفت که این سریع‌ترین خودرویی خواهد بود که برند سوئدی تا کنون ساخته است. این برند عجیب و غریب قول داده است که سد 300 مایل در ساعت را بشکند و به طور بالقوه از سرعت 304.77 مایل بر ساعت بوگاتی شیرون سوپر اسپورت پیشی بگیرد. اگرچه حداکثر توانایی های این خودرو هنوز آزمایش نشده است، اما چند رکورد در زیر کمربند خود دارد. این سریعترین خودروی تولیدی است که به سرعت 250 مایل در ساعت و 400 کیلومتر در ساعت می رسد. علاوه بر این، هیچ وسیله نقلیه دیگری نمی تواند آن را در تست های 0-250-0 مایل در ساعت و 0-400-0 کیلومتر در ساعت شکست دهد.

کریستین فون کونیگزگ درباره اینکه جسکو ابسولوت می‌تواند قدرت 1578 اسب بخاری و گشتاور 1106 پوند فوتی خود را از کجا آزاد کند، فاش نمی‌کند. او پیشنهاد کرد که احتمالاً بخش بسته ای از یک جاده عمومی خواهد بود. شاید اتوبان؟

این بزرگراه باشکوه قبلاً به عنوان محل برگزاری چند حرکت 257 مایل در ساعت با بوگاتی شیرون بدون بستن بزرگراه عمل کرده است. البته رسیدن به سرعت بیش از 300 مایل در ساعت بسیار دشوارتر است. همچنین مسئله ای وجود دارد که کونیگزگ از مقامات آلمانی اجازه می گیرد تا بخشی از اتوبان را برای خود داشته باشد.

به شما یادآوری می کنیم که Agera RS در سال 2017 در یک جاده عمومی به سرعت 285 مایل در ساعت رسید. یک خودروی مشتری به طور میانگین 277.9 مایل در ساعت در دو مسیر از یک بخش بسته 11 مایلی بزرگراه نوادا با راننده کارخانه نیکلاس لیلجا پشت فرمان بود.

Chiron SS با خلبانی اندی والاس در سال 2019 در پیست آزمایشی Ehra-Lessien در آلمان به سرعت 304.77 مایل در ساعت رسید. باید به این نکته اشاره کنیم که از آنجایی که دویدن با سرعت بالا در یک جهت انجام شد، رکوردی توسط گینس تایید نشده بود.



منبع