سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟

سئو خارجی (که “سئوی خارج از سایت” نیز نامیده می‌شود) به اقداماتی اشاره دارد که خارج از وب سایت شما انجام می‌شود تا بر رتبه بندی شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) تأثیر بگذارد. این کار توسط سایر منابع معتبر در اینترنت (صفحه‌ها، سایت‌ها، افراد و …) انجام می‌شود. همچنین پیوندهای داخلی، پیوندی از یک صفحه در وب سایت شما به صفحه دیگری در وب سایت شما است. هم کاربران و هم موتورهای جستجو از لینک‌ها برای یافتن محتوای وب سایت شما استفاده می‌کنند. هر چه یک صفحه لینک‌های بیشتری دریافت کند از نظر موتورهای جستجو اهمیت بیشتری دارد. SEO مخفف search engine optimization به معنای بهینه‌سازی موتور جستجو است.

  • هر چه این توضیحات واضح تر باشد و موضوع کلی صفحه را به خوبی به شما برساند، احتمال آن که صفحه را باز کنید نیز افزایش پیدا می کند.
  • هدف شما از سئو کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل، افزایش بازدید و در نتیجه افزایش فروش است.
  • استراتژی محتوا پلنی است که از تولید محتوا در همه انواع ان یعنی متنی، صوتی و بصری برای رسیدن به اهداف تجاری، افزایش نرخ تبدیل و فروش استفاده می‌کند.
  • در اینجا نمونه ای از صفحه نتیجه جستجو برای پست ما با عنوان “متا دیسکریپشن چیست” با کلمه کلیدی هدف “متا دیسکریپشن” آورده شده است.
  • گوگل سرچ کنسول یک ابزار ضروری است که تقریبا میتوان گفت جایگزینی ندارد.

فاکتورهایی که مد نظر موتور جستجو است شامل متون استفاده شده، سرعت سایت، لینک های وروردی و خروجی، چیدمان مناسب ساختار سایت، خرید هاست ایران و یا خارج مناسب و پرسرعت و … می شود. مثلا شما میتوانید محتوایی را بنویسید که به صورت عالی برای موتور جستجو بهینه سازی شده است، اما در صورتی که این محتوا برای انسان ها بی معنی باشد، هیچ فایده ای نصیب کسب و کار شما نمی شود. اصلا مهم نیست که چند مرتبه از یک کلمه کلیدی در پست یا صفحه خودتان استفاده می کنید، در صورتی که محتوا به بازدید کنندگان شما کمکی نکند، قطعا آن ها سایت شما را ترک کرده و دیگر به سایت شما باز نمی گردند. این ابزار می‌تواند به عنوان یک چک کننده رقابت کلمات کلیدی باشد و با چک کردن کلمات کلیدی به شما در تجزیه و تحلیل رقابت کلمات کلیدی کمک کند.

لینک دادن به سایت خود در بخش نظرات سایت‌ها:

سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟

Duplicate Content یا محتوا‌ی تکراری، محتوا‌یی است که بیش از دو جا در اینترنت وجود داشته باشد. به بیان دیگر، محتوا‌ی تکراری به هر محتوا‌یی که شبیه یا دقیقا یکسان با محتوا‌ی دیگری در وبسایتی دیگر و یا در صفحه‌ای دیگر از یک وبسایت مشترک باشد، گفته می‌شود. از آنجاییکه موتور‌های جستجو در برخورد با دو URL متفاوت با محتوا‌های تکراری، نمی‌دانند کدام را در صفحات نتایج جستجو بالا‌تر رتبه بندی کنند، ممکن است هر دو‌ی آن‌ها را پایین‌تر قرار داده و سایت‌های دیگر را ترجیح دهند.

اما کاربری که کلمه قهوه ساز رو جستجو می‌کند قصد خرید دستگاه قهوه ساز را دارد. اگر قصد دارید برای کلمه قهوه هم رتبه بگیرید باید یک مقاله جامع هم در مورد قهوه بنویسید و در قسمت بلاگ سایت بارگذاری و سئو کنید. سایت‌ها و صفحات زیادی در سطح وب وجود دارند که محتوایی مفید و کاربردی را ارائه کرده‌اند ولی هرگز شانسی برای حضور در صدر نتایج جستجو ندارند!

دوره جامع آموزش بهینه سازی سایت

یکی دیگر از چک‌لیست‌هایی که باید به‌عنوان مدیر سایت و یا کارشناس سئو بدانید چک لیست مربوط به سئو محتوا داخلی سایت است. در آخرین گام و اصلی‌ترین گام نیز، لازم است بدانید که سئو نیاز به مطالعه دائمی دارد. در واقع برای اینکه بتوانید یک سئوکار حرفه‌ای باشید، لازم است تا آپدیت بوده و از اطلاعات روز بهره‌مند باشید. هرروز از جدیدترین اتفاقات دنیای مارکتینگ خبردار شوید و سئو را به عنوان بخش اصلی زندگی خود دنبال کنید. این آپدیت به این صورت بود که به سایت‌هایی که جستجو را برای موبایل ساده‌تر می‌کردند امتیاز بیشتری می‌داد.