سالین ادعا میکند به دنبال تولید یک سوپراسپرت با قوای محرکه هیدروژن درونسوز است. سالین حتی قراردادی با شرکت فرانسوی سولوشنF منعقد کرده تا از قوای محرکه این شرکت استفاده کند.
فعلا جزئیات چندانی از این محصول جدید در دست نیست اما سالین میگوید نیروبخش سوپراسپرت هیدروژنی موردبحث یکی از پیشرانههای ۶سیلندر توئین توربوی سولوشنF با سوخت هیدروژن خواهد بود.
این خودرو پس از پایان مراحل توسعه در مراسمهای خودرویی آمریکا شرکت خواهد کرد. البته مشخص نیست که آیا این خودروی جدید ارتباطی با سالین۱ فعلی دارد یا خیر.
استیو سالین با انتشار بیانیهای گفته است: «معتقدیم راهحل درازمدت برای حملونقل ابعاد چندگانهای خواهد داشت بهگونهای که سوختهای مصنوعی و هیدروژن میتوانند در پیشرانههای پاکتر بهکار گرفته شوند. این قوای محرکه در عین اینکه آلایندگی کمی دارند از نظر پرفورمنس عملکرد بسیار خوبی را به نمایش میگذارند و زمان سوختگیری آنها نیز مطلوب است.»
وبسایت سولوشنF میگوید این برند فرانسوی متخصص تولید تکنولوژیهای قوای محرکه متنوع در تیراژ محدود است. این شرکت ادعا دارد تجربه منحصربهفردی در ساخت، مونتاژ، توسعه و بهکارگیری پروتوتایپ ها و خودروهای تولید پایین به دست آورده است.
سابقه سولوشنF به حدود ۴۰سال قبل بازمیگردد و در موتور اسپرت، هوافضا، حملونقل پایدار و… حضور داشته است.
به نظر میرسد نزدیکترین ارتباط بین سولوشن F با سالین به خودروی مسابقهای هیدروژنی فونیکس H2 مربوط باشد که قرار است تا چند روز دیگر در لمان (نه برای مسابقات ۲۴ ساعته) حضور یابد. در بطن خودرو موردبحث یک پیشرانه ۸سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار هیدروژنی با ۶۱۲اسببخار قدرت قرار دارد.
به نظر میرسد نیروگاه یادشده نسخهای بازنگریشده از پیشرانه بلوک کوچک شورولت باشد و از تزریق مستقیم هیدروژن استفاده کند.
سولوشن F تاکید میکند از اگزوز این خودرو فقط بخارآب و مقدار کمی نیتروژن اکسید خارج میشود. سالین نیز اظهار کرد خودرو اسپرت و هیدروژنی یاد شده اواخر سال جاری میلادی به نمایش درخواهد آمد بنابراین به احتمال زیاد کار توسعه پروتوتایپ آن از مدتها قبل شروع شده است.
در آینده اطلاعات بیشتری از این سوپراسپرت هیدروژنی و توئین توربو منتشر خواهیم کرد.