پورشه پانامرا رکورد جدیدی را در پیست نوربرگ رینگ ثبت کرد. به گفته این سازمان، تریمی که هنوز فاش نشده است با استفاده از یک پیشرانه هیبریدی V-8 زمان 7 دقیقه و 24.17 ثانیه را در اطراف Nordschleife در روز جمعه تنظیم کرد و به گفته این سازمان، آن را به سریع ترین خودرو در بخش “اجرایی” نوربرگ رینگ تبدیل کرد.
این خودروی رکورددار، یک مدل پیشتولید، نشاندهنده چیزی بود که در نمایندگیها به جز یک صندلی سطلی برای راننده لارس کرن و یک رول کیج اجباری پیدا میکردید. در حالی که پورشه هیچ مشخصاتی از پیشرانه را فاش نکرد، این شرکت گفت که این خودرو از سیستم تعلیق انقلابی Active Ride خود استفاده کرده است که اولین بار در پانامرا در اوایل سال جاری معرفی شد.
پورشه
پورشه
پانامرا رکورددار – که احتمالاً دارای پلاک Turbo S E-Hybrid خواهد بود – از لاستیک های اختیاری 21 اینچی میشلین پایلوت اسپورت کاپ 2 استفاده کرد که به طور خاص برای این پلتفرم طراحی شده بودند. این خودرو همچنین به کیت بدنه آیرودینامیک فیبر کربنی آپشنال مجهز شده بود که شامل یک فلپ گورنی برای بال عقب تطبیقی چهار جهته است. پورشه ادعا میکند که این کیت باعث کاهش نیروی بالابر جلو و ایجاد نیروی رو به پایین میشود، اگرچه میزان آن را ذکر نکرده است.
زمان 7:24 این پانامرا هیبریدی را بیش از پنج ثانیه سریعتر از آخرین نسل پانامرا توربو S می کند. همچنین بیش از سه ثانیه سریعتر از رکورددار قبلی، مرسدس-AMG GT63 S چهار درب است. البته، این پانامرای جدید سریعترین سدان در اطراف جهنم سبز نیست. این تاج در اختیار یک پورشه دیگر، پورشه تایکان توربو GT تمام الکتریکی است.
پورشه
کرن در بیانیهای گفت: «سیستم انتقال قدرت، آیرودینامیک، شاسی، لاستیکهای جدید و اختیاری با عملکرد فوقالعادهی میشلین – جنبههای زیادی در این زمان نقش داشتهاند. شاسی جدید پورشه Active Ride سهم بزرگی داشته است زیرا خودرو همیشه به خوبی به جاده متصل می شود. پیچیدن و کنترل بدنه آن در یک سطح کاملاً جدید است.”
پورشه میگوید به زودی ویدیویی از این مسابقه منتشر خواهد شد. ما نمی توانیم برای تماشای آن صبر کنیم.