- سود در نمایندگی های نیسان در ایالات متحده در سال 2024 به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
- از دست دادن درآمد را می توان تا حدی به فقدان پیشنهادات ترکیبی نسبت داد، در حالی که هنوز چندین سال به یک Rogue هیبرید شده باقی مانده است.
- نیسان همچنین نمایندگی های زیادی دارد که بازار را بیش از حد اشباع کرده است.
نمایندگی های نیسان در آمریکا سال خوبی را سپری نمی کنند. بر اساس گزارش منتشر شده توسط این شرکت، سود نسبت به مدت مشابه سال 2023 70 درصد کاهش یافته است اخبار خودرو.
یک خرده فروش با دانش در مورد مبارزات نیسان گفت اخبار خودرو حدود 38 درصد از 1071 نمایندگی نیسان در آمریکا ضرر می کنند. سودآوری به پایین ترین سطح خود در 15 سال اخیر رسیده است. بر اساس این گزارش، این به دو دلیل اصلی برمی گردد: فقدان عرضه های ترکیبی و اشباع بیش از حد نمایندگی ها.
به نوعی، نیسان تنها خودروساز بزرگ در ایالات متحده است که خودروی هیبریدی ملایم یا پلاگین در خط تولید خود ندارد. در حالی که این شرکت در حال آماده شدن برای پر کردن این شکاف با یک هیبریدی پلاگین مبتنی بر میتسوبیشی اوتلندر PHEV و یک روژ هیبریدی شده در سال 2027 است، رقبای آن در حال افزایش فروش خودروهای هیبریدی هستند. اخبار خودرو اشاره می کند که تقریباً 30 درصد از تمام تویوتاهای فروخته شده در سال گذشته نوعی کمک هیبریدی داشتند و هیبریدی ها تقریباً نیمی از فروش آکورد و CR-V در سال 2023 را به خود اختصاص دادند.
همچنین در حال حاضر تعداد زیادی نمایندگی نیسان در آمریکا نسبت به سهم بازار این شرکت وجود دارد. در حال حاضر، نیسان ها 5.8 درصد از خودروهای فروخته شده در آمریکا را تشکیل می دهند که در مقایسه با 7.7 درصد پنج سال پیش کاهش یافته است. فروشندگان مصاحبه شده توسط اخبار خودرو می گویند شبکه فعلی نمایندگی ها نمی تواند بر اساس این سهم بازار خود را حفظ کند و برخی می گویند که میزان نمایندگی ها باید تا 40 درصد کاهش یابد.
در برخی زمینه ها، نیسان در حال حاضر نمایندگی های بیشتری نسبت به هوندا، هیوندای یا کیا دارد. بسته شدن نمایندگیهایی که عملکرد ضعیفی دارند، در تئوری، فرصت بقای فروشگاههای بزرگتر و گسترش فروشندگان کوچکتر و موفق را فراهم میکند.
با این حال، مشخص نیست که آیا شرکت سرمایه ای برای خرید این نمایندگی ها دارد یا خیر. در هر صورت، نیسان اگر بخواهد این اعداد را تغییر دهد، باید تغییراتی ایجاد کند.