سوپراسپرت برابهام BT62 که فقط در مسیر حرکت می‌کرد مرده است


راه اندازی یک خودروساز در قرن بیست و یکم یک تلاش فوق العاده چالش برانگیز است. این نیاز به حمایت مالی بسیار زیاد، یک طرح تجاری محکم و شانس فراوان دارد. Brabham Automotive، سازنده سوپراسپرت کم‌تولید که در سال 2018 تأسیس شد، آخرین برند خودرویی است که به موفقیت رسیده است.

بنیانگذار دیوید برابهام، جوانترین پسر جک برابهام، اسطوره مسابقات اتومبیلرانی، هفته گذشته در اینستاگرام اعلام کرد که او و فیوژن کپیتال، گروه سرمایه گذاری حامی این برند، به رابطه خود پایان داده و شرکت را منحل کرده اند و این پایانی برای ابرخودروی BT62 است.

BT62 اولین محصول Brabham Automotive بود که در سال 2018 عرضه شد. این خودرو دارای سیستم آیرودینامیک بود که قادر به تولید 2646 پوند نیروی رو به پایین بود که از وزن 2143 پوندی خودرو پیشی گرفت. قدرت از یک موتور 5.4 لیتری V8 تنفس طبیعی با 700 اسب بخار قدرت و 492 پوند فوت گشتاور تامین می شد. این شرکت امیدوار بود که 70 عدد از آنها را با قیمتی معادل 1.35 میلیون دلار به فروش برساند.

برابهام به دنبال خودروی پیست، یک نسخه قانونی خیابانی از BT62 را در سال 2020 به نام BT62R معرفی کرد. به نظر می رسد تا حد زیادی شبیه به دستگاه متمرکز بر مدار است، اما با اگزوز آرام تر، تهویه مطبوع، سیستم تعلیق قابل انطباق، و شیشه جلوی گرم شونده. این وسیله نقلیه شبیه چیزی نبود که بخواهید برای سفرهای بین‌المللی از آن استفاده کنید، اما با این حال بسیار راحت‌تر از نوع فقط مداری به نظر می‌رسید.

ما دقیقاً نمی دانیم که تکرار مدرن برابهام چند وسیله نقلیه را تکمیل کرد. حداقل برخی از خودروها تولید خود را برای تحویل به مشتریان تکمیل کردند.

دیوید برابهام امکان بازگشت این وسایل نقلیه را به طور کامل قطع نمی کند. او در اینستاگرام نوشت: «با پایان مجوز برند برای خودرو، درها را برای سرمایه‌گذاری‌های تجاری آینده در بخش‌های اتومبیل‌رانی، خودروسازی و میراث باز می‌کند. بنابراین همه امیدها از بین نمی رود.





منبع