نسل متفاوتی از مدلهای N در شرف تولد است، زیرا مهندسان در حال انجام کارهای تمام الکتریکی Ioniq 5 N هستند. انتظار میرود این مدل در سال 2023 با قدرتی در حدود 600 اسب بخار به زمین بنشیند. در مصاحبه ای متفاوت، همان بیرمن قول داد که بسیار سریعتر از i30 N خواهد بود و دارای حالت دریفت اختصاصی است.
با نگاهی به گذشته، بیرمن – که اکنون در گروه هیوندای به عنوان مشاور فنی اجرایی کار می کند – با تصمیم برای کنار گذاشتن این ابرخودرو و کار بر روی خودروهای عملکردی بسیار دست یافتنی مانند Kona N، i20 N و Veloster N موافق است. مفاهیم RM (Racing Midship) را که در سالهای اخیر دیدهایم، فراموش کنید، که به مدلی سختتر از مدلهای N اشاره میکرد. یک سوپراسپرت میتواند خط تولید N را تاجگذاری کند و تمایل هیوندای را برای ساخت ماشینهای با کارایی بالا تقویت کند.
اولین مدل N با یک شاسی وان فیبر کربنی و یک موتور بنزینی که به تنهایی یا با یک موتور الکتریکی به عنوان بخشی از یک پیشرانه هیبریدی کار می کرد، طراحی شد. جالب اینجاست که پلتفرم این ابرخودرو به گونهای ساخته میشد که یک سلول سوختی هیدروژنی را نیز در خود جای دهد. چرا این پروژه در نهایت لغو شد؟ مدیران بالاتر در سئول فکر می کردند که قیمت پیش بینی شده 150000 دلاری برای یک مدل با نشان هیوندای بسیار بالا بوده است.
شایعات مربوط به یک ابرخودرو با نشان N سالهاست که در اینترنت می چرخد و در واقع حقیقتی در آنها وجود دارد. آلبرت بیرمن، رئیس سابق بخش N هیوندای، گفت تخت گاز یک خودروی اسپرت پرچمدار واقعاً در مقطعی در حال توسعه بود. در حالی که i30 N که در سال 2017 رونمایی شد، نشانهای از نیات اسپورت این برند کرهای بود، برنامه اولیه معرفی محصولی به مراتب هیجانانگیزتر از هاچبک کامپکت بود.

هیوندای N اصلی که در داخل به عنوان “ماشین رئیس” شناخته می شود، قرار بود یک ابرخودروی تمام عیار با طرح موتور وسط مناسب باشد. طبیعتاً، آلبرت بیرمن نیروی محرکه این پروژه بود، همانطور که زمانی که او در راس BMW M قرار داشت و برای یک ابرخودرو فشار آورد. به هر حال، این اتفاق نیز هرگز نیفتاد، زیرا کارشناسان مونیخ تصمیم گرفتند به جای آن روی پلاگین i8 تمرکز کنند.