اولین خودروی الکتریکی لامبورگینی تا سال 2028 وارد بازار نخواهد شد و به هر حال یک ابرخودرو نخواهد بود. در عوض، لانزادور شکل یک گرند تور 2+2 با چهار صندلی را به خود خواهد گرفت. چیزی مانند هوراکان یا رووئلتو با تنظیمات صرفا الکتریکی در دستور کار نیست. چرا؟ فقط هیچ مورد تجاری وجود ندارد. مدیرعامل این شرکت معتقد است که ابرخودروهای برقی فروش ضعیفی دارند.
صحبت کردن با اخبار خودرو اروپااستفان وینکلمن، رئیس لامبورگینی، معتقد است که ابرخودروهای برقی “چیزی نیستند که تا به حال فروش داشته باشند.” او در ادامه با اشاره به این که این ژانر ممکن است هرگز مورد توجه قرار نگیرد، ادامه داد: “هنوز زود است و باید ببینیم که آیا و چه زمانی این اتفاق می افتد.”
منطقی است که لامبورگینی همچنان از یک V-12 در جایگزین آونتادور استفاده می کند در حالی که جانشین هوراکان نیز قدرت ICE را خواهد داشت. با این حال، کوچکتر از دو ابرخودروی سنت آگاتا بولونیزی، V-10 تنفس طبیعی را به نفع یک V-8 دو توربوی تازه توسعه یافته از دست می دهد.
سوپراسپرت ها برای افراد ثروتمند هستند اما میت ریماک، مدیرعامل ریماک اخیرا اعتراف کرده است که خریداران گران قیمت، ابرخودروهای برقی نمی خواهند. به همین دلیل است که Nevera با وجود هیاهوهای پیرامون آن و تولید محدود تنها 150 خودرو، همچنان برای فروش است. ابرخودروی الکتریکی که در کرواسی ساخته شد، سال گذشته کمتر از 23 رکورد را به نام خود ثبت کرد، اما به نظر می رسد که افراد ثروتمند آنقدر تحت تأثیر قرار نگرفتند که نام خود را روی خط نقطه چین امضا کنند.
بوگاتی همچنین با جایگزینی Chiron آینده خود، موتور احتراق داخلی را زنده نگه می دارد. برند مستقر در Molsheim – که گروه Rimac 55 درصد آن را در اختیار دارد – حتی تعداد سیلندرها را کاهش نمی دهد. جانور جدید “فرانسوی” یک موتور V-16 تنفس طبیعی به عنوان بخشی از یک مجموعه هیبریدی خواهد داشت.
یکی دیگر از برندهای نخبه دیگری که در حال حاضر از خودروهای الکتریکی کامل دوری میکند، Pagani است، علیرغم اینکه از سال 2018 روی این فناوری کار میکند. این برند تلاشهای تحقیق و توسعه را رها نکرده است، اما مدل تولیدی آن به این زودیها عرضه نمیشود. چرا؟ باتری ها هنوز خیلی سنگین هستند و این تجربه رانندگی را کمرنگ می کند.
با این حال، همه برندهای ابرخودرو اینگونه فکر نمی کنند. فراری همچنان در مسیر معرفی یک خودروی برقی پرفورمنس است. در واقع از نظر توسعه، قبل از عرضه این خودرو در اواخر سال 2025، جلوتر از برنامه است. در همین حال، در ماه آینده یک کارخانه جدید در مارانلو افتتاح می کند. این سایت مدل های برقی این شرکت را خواهد ساخت.
مقررات سختگیرانهتر آلایندگی خودروسازان را مجبور میکند به سمت خودروهای برقی حرکت کنند، اما سازندگان ابرخودروها تا زمانی که ممکن است از موتورهای گازسوز استفاده میکنند. چرا؟ زیرا آنها میدانند مشتریانشان چه میخواهند، این احساسی است که فقط یک ICE با جابجایی بزرگ میتواند ارائه دهد. خودروهای الکتریکی به طور قابل توجهی سریعتر هستند، اما استفان وینکلمن معتقد است که به اندازه یک موتور گازی با دور بالا که پشت صندلیها نصب شده است، هیجانانگیز نیست.
در حالت ایدهآل، سوپرمو لامبورگینی میخواهد با روی آوردن به سوخت الکترونیکی، موتورهای احتراقی را نجات دهد. این برند عجیب و غریب ایتالیایی میتواند از پیشرفتهای پورشه برند گروه فولکس واگن در توسعه و تولید سوختهای مصنوعی تقریباً بدون کربن در شیلی استفاده کند.