سوپراسپرت هیدروژنی هیوندای در سال 2026 با قدرت 765 اسب بخار: گزارش


خوب، دوباره می رویم. به نظر می رسد N Vision 74 از مردن خودداری می کند. گزارش‌های متعددی حاکی از آن است که هیوندای قصد دارد نگاه مدرن خود را از DeLorean در حال تولید قرار دهد و شایعات همچنان در حال انباشته شدن هستند. روزنامه تجاری کره جنوبی کره اقتصادی دیلی بیان می کند که ابرخودروی هیدروژنی در حال وقوع است. ظاهراً این خودرو در سال 2026، حدوداً چهار سال پس از این خودروی مفهومی، عرضه خواهد شد.

خودروی اسپورت پرچمدار هیوندای ظاهراً در داخل با نام “N74” شناخته می شود و با طرح دیفرانسیل عقب در حال توسعه است. گفته می‌شود که مدل قانونی خیابانی، یک کوپه دو در با درب‌های گولینگ و نشانه‌های طراحی از پونی کوپه 1974 است که اولین خودروی این برند است.

در حالی که این کانسپت باید به «فقط» 671 اسب بخار بسنده کند، مدل تولیدی بعدی ظاهراً حداقل 765 اسب بخار قدرت خواهد داشت. کره اقتصادی دیلی-که بزرگترین روزنامه تجاری کشور از نظر درآمد در هر ویکیپدیا– ادعا می کند که N74 در عرض سه ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت می رسد.

اعتقاد بر این است که N74 رکورد نوربرگ رینگ را برای خودروهای تولیدی دنبال می کند، که با توجه به اینکه مرسدس AMG One یک دور از جهنم سبز را تنها در 6 دقیقه و 35.183 ثانیه انجام داد، کار آسانی نخواهد بود. در ادامه این گزارش اشاره شده است که ابرخودروی اختصاصی هیوندای دو دور نوردشلایف را با شیب کامل انجام می‌دهد، قبل از اینکه آبش تمام شود.

طبق گزارش ها، هیوندای تولید را تنها به 200 دستگاه محدود خواهد کرد و این خودروها را از سال 2026 تا 2028 خواهد ساخت. ظاهراً آزمایش نمونه اولیه از اوایل ماه اوت آغاز خواهد شد. گفته می شود N74 حدود 500 میلیون وون هزینه دارد که با نرخ ارز فعلی به 366000 دلار می رسد.

ایده پشت خودرو لزوما کسب سود نیست، بلکه اثبات هیدروژن می تواند یک فناوری هیجان انگیز باشد. باید دید چند نفر حاضرند این نوع پول را برای هیوندای خرج کنند. با Ioniq 5 N، این شرکت قبلاً ثابت کرده است که خودروهای برقی با باتری می‌توانند هیجان‌انگیز باشند. به شرطی که گزارش دقیق باشد، شرکت اکنون می خواهد آن را با یک خودروی عملکرد سلول سوختی هیدروژنی تکرار کند.

مانند قبل، اطلاعات را با نمک ضرب المثل بگیرید. یک N74 جایگزین جالبی برای محصول فعلی سوپراسپرت های ICE، پلاگین هیبریدی و EV خواهد بود. نه تنها به دلیل پیشرانه غیرمعمول آن، بلکه به لطف طراحی عالی آن.



منبع