سوپرماشین جینتتا بالاخره وارد تولید شد، کتابچه راهنمای خود و V-8 را حفظ کرد


  • ابرخودروی Ginetta Akula پس از معرفی در سال 2019، سرانجام به تولید می رسد.
  • این ابرخودرو دارای یک موتور 6.4 لیتری V-8 است که 600 اسب بخار قدرت و 494 پوند فوت گشتاور دارد.
  • جینتتا تنها 20 خودرو خواهد ساخت و قیمت اولیه آن 362300 دلار است.

سازنده خودروهای اسپورت بریتانیایی جینتتا آکولا را در مارس 2019 در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی کرد. در آن زمان، این شرکت قول داد که تحویل مشتریان را در ژانویه 2020 آغاز کند. این اتفاق نیفتاد. اما این برند جدید در نهایت با رونمایی از یک نسخه تولیدی اوضاع را درست می‌کند، و اگرچه ممکن است زیباترین سوپراسپرت موجود نباشد، جزئیات بسیار آبدار هستند.

یک موتور 6.4 لیتری V-8 تنفس طبیعی که در وسط نصب شده، قدرت جینتتا آکولا را تامین می کند. جابجایی نسبت به خودروی اصلی که دارای موتور کوچکتر 6.0 لیتری بود، افزایش یافته است. نسخه جاده ای هنوز 600 اسب بخار قدرت دارد اما گشتاور با 26 پوند فوت کاهش یافته و به 494 پوند فوت هنوز سالم رسیده است. در عصر توربوشارژ و برق‌سازی، این خروجی زیاد چشمگیر نیست. با این حال، آکولا سبک تر از اکثر خودروهای پرفورمنس است.

به لطف مونوکوک و کف فیبر کربنی، خودرو تنها 2624 پوند وزن دارد، بنابراین تنها 172 پوند از یک Miata RF سنگین‌تر است. آکولا نیرو را از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ های عقب منتقل می کند. از طرف دیگر، مشتریان می توانند گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه را انتخاب کنند، اما چرا این کار را انجام دهند؟ Ginetta یک دیفرانسیل لغزش محدود را نصب می‌کند که در داخل ساخته شده است و می‌تواند به صورت اختیاری ترمزهای کربن سرامیکی را برای قدرت توقف عالی نصب کند.

ما در سال 2024 به ابرخودروهای تنفس طبیعی بیشتری نیاز داریم، زمانی که تقریباً همه به سمت هیبریدی یا برقی می روند. این فرمول قدیمی بسیار سریع است و شتاب 0 تا 62 مایل در ساعت تنها 2.9 ثانیه طول می کشد. سرعت آکولا از 180 مایل در ساعت فراتر می رود. وزن به طور مساوی بین دو محور توزیع می شود که در آن یک سیستم تعلیق دوبل جناغی و چرخ های 20 اینچی خواهید یافت.

اگرچه عملکرد در اولویت قرار داشت، اما ژینتا با دادن ظرفیت بار سخاوتمندانه 16.7 فوت مکعبی، آکولا را به عنوان یک تور بزرگ در نظر گرفت. همچنین دارای یک ستون فرمان و جعبه پدال با قابلیت تنظیم الکترونیکی به همراه یک مخزن سوخت بزرگ 26.4 گالن است. یک کوروت C8 فقط می تواند 18.5 گالن مصرف کند. اگر مثل دزدیدن آن را نمی‌رانید، ماشین باید 450 مایل را قبل از تمام شدن بنزین طی کند.

تنها 20 خودرو ساخته خواهد شد و همانطور که می توانید تصور کنید، آکولای ساخت لیدز ارزان نیست. ژینتا 275000 پوند بدون مالیات و حمل و نقل می خواهد. با نرخ ارز فعلی، این رقم به 362300 دلار می رسد. بسیاری از اسلات‌های ساخت قبلاً گرفته شده‌اند، اما تعداد محدودی هنوز برای گرفتن وجود دارد. قیمت درخواستی در مقایسه با برچسب اصلی 340000 پوندی (448000 دلار) به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

اگر در مورد نام ماشین تعجب می کنید، Akula کلمه روسی برای “کوسه” است که با توجه به شکل نوک تیز ماشین مناسب به نظر می رسد. آئرو بیت ها در تونل باد آزمایش شدند و از ماشین مسابقه ای Ginetta G61-LT-P1 LMP1 مشتق شده اند.



منبع